Wydruki wielkoformatowe – daj zobaczyć się w Warszawie!
Kampanie reklamowe, akcje społeczne czy nowości w ofercie – wszystko to wymaga zwrócenia uwagi odbiorców. Aby zrobić to skutecznie, firmy wykorzystują druki wielkoformatowe dla zapewnienia sobie maksymalnej widoczności. Czym są takie reklamy? Z jakich materiałów powstają? Dlaczego warto je stosować? Przeczytaj!
Czym są druki wielkoformatowe?
Mówiąc najprościej druki wielkoformatowe to reklamy, które służą do prezentacji zewnętrznej i wewnętrznej, a ich rozmiar przekracza standardowe niewielkie powierzchnie. Można je spotkać w każdym mieście, przy głównych ulicach, drogach ekspresowych czy autostradach. Przekazują informacje w sposób czytelny i precyzyjny, tak by odbiorca nie miał wątpliwości co do widzianej oferty. Reklama wielkoformatowa zapewnia przedsiębiorcom rozpoznawalność i generuje ogromne zasięgi. Nic dziwnego, że w różnych formach jest wykorzystywana do promowania wydarzeń, promocji czy nowości w ofercie.
Jakie są rodzaje reklamy wielkoformatowej?
Na rynku można spotkać mnóstwo ofert, jeśli chodzi o druk wielkoformatowy w Warszawie. W zależności od potrzeb przedsiębiorcy i miejsca instalacji wydruku można zdecydować się na:
- billboardy – to podstawowa forma reklamy w wariancie wielkoformatowym. Składa się z mniejszych arkuszy, które przykleja się na specjalne tablice widoczne przy drogach lub w miastach. Świetnie sprawdzają się do informowania o ważnych kwestiach społecznych czy promowaniu oferty firmy.
- banery – reklamy wielkoformatowe przygotowywane na materiale z tworzywa sztucznego. Na obrzeżach materiału mają umieszczone specjalne okrągłe uchwyty dla zapewnienia mocowania na ścianie budynku lub ogrodzeniu.
- folie reklamowe – rodzaj wielkopowierzchniowych druków, które można umieszczać na pojazdach czy witrynach sklepowych.
- standy – również zalicza się druków wielkoformatowych. Dzięki kompaktowym rozmiarom mogą być wykorzystane we wnętrzach celem podkreślenia oferty lub miejsca odbywania się wydarzenia.
- rollupy – takie wydruki to domena wszelkich szkoleń biznesowych, imprez firmowych czy wydarzeń. Można bez trudu zmieniać ich lokalizację.
- reklamy pneumatyczne – zupełnie inne od pozostałych, ale nadal znajdują się w kategorii wielkopowierzchniowych. Sprawdzają się w promowaniu wydarzeń i imprez okolicznościowych. Można je przenosić.
Dlaczego warto postawić na wydruki wielkoformatowe w Warszawie?
Reklama ma tylko chwilę, by zaintrygować odbiorcę i zachęcić go do podjęcia działania. To tym trudniejsze zadanie im więcej bodźców dociera do przechodnia czy kierowcy w danej chwili. Dlatego druki wielkoformatowe są chętnie wybierane przez wiele firm.
Po pierwsze przyciągają uwagę ogromnej ilości osób. Jadąc trasą szybkiego ruchu, drogą przez miasto czy przechodząc chodnikiem, odbiorca ma możliwość dobrze zapoznać się z informacją widoczną na billboardzie.
Po drugie można je stosować w wielu miejscach przestrzeni publicznej. Znajdują zastosowanie na przygotowanych do tego strefach, elewacjach budynków czy witrynach szklanych. Można je umieszczać na pojazdach np. autobusach miejskich czy innych formach transportu publicznego. To pozwala na stworzenie bardzo skutecznych kampanii reklamowych.
Po trzecie wydruki wielkoformatowe w Warszawie skutecznie wyróżniają w gąszczu innych reklam. Z jednej strony jest to ogromna korzyść dla przedsiębiorcy, który chce wygrać na rynku swoim produktem lub ofertą. To również korzystne dla potencjalnego klienta, który dokładnie wie, gdzie i czego ma szukać, bez domyślania się szczegółów.
Zasady ustawiania reklam wielkoformatowych
Są dwie opcje na sprawdzenie wymagań dotyczących druków wielkoformatowych w przestrzeni publicznej. Możesz przestudiować wszystkie dostępne ustawy, które mają znaczenie pod kątem umieszczania reklam wielkopowierzchniowych. Jest ich co najmniej 7. Druga opcja to skorzystanie z pomocy firmy, która zajmuje się produkcją i montażem reklam wielkoformatowych. Specjaliści w tej dziedzinie dobrze wiedzą, gdzie i jaką reklamę można umieścić, oraz jakie dokumenty należy skompletować.
Wybór wydruków wielkopowierzchniowych powinien być poparty badaniem rynku, sprawdzeniem dostępnych opcji oraz upewnieniem się co do pozwoleń władz. Wtedy masz pewność skuteczności kampanii reklamowej.