Druk reklamowy o dużym formacie kojarzy się przede wszystkim z billboardami bannerami. Jednak ma on o wiele szersze zastosowanie. Wyjaśniamy, czym jest, jak powstaje, jakie ma zalety, do czego jest stosowany i gdzie najlepiej umieścić reklamę wielkoformatową, aby była skuteczna. Zwracamy też uwagę na obowiązujące przepisy dotyczące umiejscowienia reklam zewnętrznych.  

Zwracamy też uwagę na obowiązujące przepisy dotyczące umiejscowienia reklam zewnętrznych.

Spis treści:
Co to jest druk wielkoformatowy?
Druk wielkoformatowy FRWarszawa – skuteczna technika i szeroki wybór materiałów
Zalety druku wielkoformatowego — duży powierzchniowo format o niezwykłej trwałości, odporności i skuteczności
Do czego wykorzystywany jest druk wielkoformatowy FRWarszawa?
Druk wielkoformatowy — najskuteczniejsze lokalizacje reklam wielkoformatowych
Przepisy prawne dotyczące umiejscowienia druku wielkoformatowego na zewnątrz
Kompleksowe usługi FRWarszawa — zamów druk bannera i billboardów wraz z montażem oraz inne formy reklamy wielkoformatowej

Co to jest druk wielkoformatowy?

Warto wyjaśnić, czym jest druk wielkoformatowy. Jest to druk o dużych, ponadprzeciętnych rozmiarach w stosunku do innych materiałów reklamowych. Jego powierzchnia powinna przekraczać 50 cm szerokości wzwyż. Materiały o największym formacie mają ponad kilka metrów szerokości. 

Druk wielkoformatowy wyróżnia się też techniką tworzenia nadruku. Ze względu na to, że służy on bardzo często do tworzenia reklam zewnętrznych, wymaga zastosowania odpowiednich tuszy i materiałów. 

Druk wielkoformatowy FRWarszawa – skuteczna technika i szeroki wybór materiałów

Wybierając technikę i materiały, na których ma powstać druk wielkoformatowy, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników, takich jak:

  • miejsce montażu — w przypadku zewnętrznej ekspozycji trzeba wybrać technikę i materiał odporne na warunki pogodowe;
  • wielkość banera;
  • przewidywany czas ich użytkowania — długo używany druk nie może ulec zniszczeniu;
  • lokalizację — gdzie indziej umieszcza się banner, a gdzie indziej folię wielkoformatową;
  • własne potrzeby i oczekiwania. 

W ofercie druku wielkoformatowego FRWarszawa można znaleźć szeroki wybór materiałów. To nie tylko papier o różnych grubościach, ale też folia, materiały tekstylne, płótno, siatka i materiały metalowe. 

Druk realizujemy w technologii solwentowej z wykorzystaniem tuszy na bazie rozpuszczalników organicznych. To metoda bardzo wytrzymała i odporna na czynniki atmosferyczne, takie jak deszcz i promienie słoneczne. Stąd nadaje się nie tylko do tworzenia reklam wewnętrznych, ale też zewnętrznych. Jednak to nie jedyne zalety tego druku. 

Zalety druku wielkoformatowego – duży powierzchniowo format o niezwykłej trwałości, odporności i skuteczności

Można wymienić wiele zalet wielkoformatowego druku. Duży format można wykorzystać m.in. do stworzenia reklam wewnętrznych i zewnętrznych o cechach, takich jak:

  • wysoka trwałość – są odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne. Mogą być eksponowane na zewnątrz przez cały rok;
  • możliwość naniesienia nadruku na dowolne powierzchnie — folia, materiały tekstylne, płótno, siatka i metal;
  • żywe, nasycone kolory nadruku – dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod nadruku. Umożliwia to dostrzeżenie wszelkich detali reklamy nawet z większej odległości;
  • duży potencjał marketingowy – wykorzystywany jest do wykonywania różnego rodzaju plakatów reklamowych, bannerów billboardów. Jeśli zostaną one umieszczone w widocznym i ruchliwym miejscu, mogą skutecznie pomóc w promocji firmy oraz w reklamie jej usług lub produktów. 

Ze względu na swoje cechy druk wielkoformatowy jest bardzo często wykorzystywany w celach komercyjnych.  

Ze względu na swoje cechy druk wielkoformatowy jest bardzo często wykorzystywany w cela

Do czego wykorzystywany jest druk wielkoformatowy FRWarszawa?

Za pomocą druku wielkoformatowego tworzone są głównie różnego typu wielkopowierzchniowe nośniki reklamy. Najczęściej są to:

  • billboardy – dzięki dużym wymiarom reklama jest widoczna ze znacznej odległości np. z samochodu jadącego po autostradzie. Mogą służyć nie tylko do reklamowania, ale też np. do prowadzenia kampanii społecznych;
  • bannery – stosowane są nie tylko w reklamie, ale też np. podczas kampanii wyborczych;
  • stand’y – to forma stojaka reklamowego. Do wykorzystania w sklepach lub na wydarzeniach firmowych;
  • plakaty – można powiesić je niemal wszędzie. Kojarzą się miło z plakatami idoli z młodości;
  • rollup’y – ich przewagą jest mobilność. Można je wykorzystywać na targach i innych imprezach firmowych;
  • reklamy pneumatyczne np. balony – lekkie, mobilne i łatwe w montażu. Nadają się do stosowania na różnych wydarzeniach firmowych;
  • folie reklamowe – można nimi okleić sklepy lub pojazdy komunikacji miejskiej. Nie blokują światła i widoczności. 

Ponadto może być on wykorzystywany do produkcji:

  • szyldów;
  • nośników przestrzennych;
  • tablic informacyjnych;
  • wielkopowierzchniowych dekoracji;
  • znakowania autobusów komunikacji miejskiej.

To tylko część z możliwych sposób na wykorzystanie tego rodzaju druku. Duży format daje wiele możliwości. W przypadku druku wielkoformatowego FRWarszawa nie ma zlecenia niemożliwego do zrealizowania. Nie ważne, czy chodzi o druk bannera, billboardu, plakatu reklamowego lub innych form. Oprócz wysokiej jakości druku, którą gwarantujemy, istotną kwestią jest odpowiednia lokalizacja reklamy wielkoformatowej.  

Druk wielkoformatowy – najskuteczniejsze lokalizacje reklam wielkoformatowych 

Reklama wielkoformatowa, aby była skuteczna, powinna być umieszczona w widocznym i ruchliwym miejscu. Druk wielkoformatowy najlepiej umieścić:

  • na środkach komunikacji miejskiej — przykuwa to uwagę osób przebywających na ulicach miast. Autobusy i tramwaje pokonują trasy obejmujące znaczne części miast i miasteczek, więc daje to szansę na dotarcie z reklamą do szerokiego grona osób;
  • na ulicach i przy drogach — zwłaszcza w przypadku ruchliwych tras;
  • na elewacjach budynków — warto wybierać budynki, wokół których zbiera się znaczna grupa ludzi np. galerie handlowe;
  • na terenie firmy — jest to tanie rozwiązanie, nie wymagające uzyskiwania żadnych zezwoleń;
  • w sklepach — można tam ustawić np. stand’y reklamowe;
  • na prywatnej posesji — gdy działka jest usytuowana w widocznym i ruchliwym miejscu. Wiąże się to z dodatkową opłatą związaną z dzierżawą gruntu od właściciela i potrzebą spisania stosowanej umowy;
  • na płotach, ogrodzeniach przy ruchliwych trasach;
  • w miejscu ważnych wydarzeń firmowych, sportowych, kulturalnych itp. — duże skupiska ludzi to gwarancja zwiększenia rozpoznawalności firmy. 

W przypadku druku wielkoformatowego FRWarszawa nie ma problemu się z dostosowaniem formy reklamy do jej lokalizacji. Pracownicy zawsze służą radą. Należy jednak mieć na uwadzę obowiązujące przepisy prawa regulujące kwestie związane z legalnym umiejscowieniem reklam wielkoformatowych w przestrzeni publicznej.  

W przypadku druku wielkoformatowego FRWarszawa nie ma problemu się z dostosowaniem formy reklamy do jej lokalizacji.

Przepisy prawne dotyczące umiejscowienia druku wielkoformatowego na zewnątrz

W Polsce nie ma jednolitego aktu prawnego, który regulowałby kwestie dotyczące lokalizacji reklamy, jej wielkości i formy. Jeśli dana osoba chce dowiedzieć się, gdzie może ulokować druk wielkoformatowy, musi zajrzeć do wielu aktów prawnych stosownych do sytuacji. 

Wśród tych aktów prawnych znajdują się:

  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
  • Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.

Nieprzestrzeganie tych przepisów grozi popełnieniem wykroczenia. Należy je wziąć pod uwagę, nawet gdy ich studiowanie zajmie dużo czasu. Dobra wiadomość jest taka, że specjaliści z Fabryki Reklamy doradzą, gdzie można umieścić druk wielkoformatowy FRWarszawa. 

Kompleksowe usługi FRWarszawa – zamów druk bannera i billboardów wraz z montażem oraz inne formy reklamy wielkoformatowej

Oferta druku wielkoformatowego FRWarszawa obejmuje tworzenie oraz montaż banerów, billboardów i innych form reklamy wielkoformatowej. Druk bannera czy druk billboardów to doskonały sposób na wyeksponowanie reklamy wielkoformatowej. Dzięki umieszczeniu jej na dużej wysokości jest widoczna z daleka, może więc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i przyczynić się do osiągnięcia celów marketingowych. Jednak należy pamiętać, że druk bannera lub druk billboardów oraz ich montaż należy powierzyć profesjonalistom. Wówczas można mieć pewność, że druk będzie wyrazisty, trwały i odporny oraz zostanie profesjonalnie zamontowany przez ekipę fachowców w odpowiedniej lokalizacji. 

PRODUCENT REKLAMY WARSZAWA

Kasetony reklamowe, podświetlane litery 3D, banery reklamowe, bilboardy i więcej!

KONTAKT

727 014 780

biuro@frwarszawa.pl

www.frwarszawa.pl

Autor:

Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.