Banery reklamowe – czym są i jak działa reklama banerowa?

Zewnętrzny baner reklamowy – czym jest i jakie są jego korzyści?

Reklama wielkoformatowa to doskonały sposób na utrwalenie wizerunku firmy w świadomości odbiorców. Zewnętrzne nośniki informacji o firmie to zróżnicowane projekty, które pomagają odróżnić Twoją markę od konkurencji. Sprawdź, czy wiesz, co nazywamy banerem reklamowym i poznaj jego najważniejsze zalety.

Co to jest baner reklamowy?

Baner jest klasyczną wielkopowierzchniową reklamą zewnętrzną, którą umieszcza się na stelażu lub na ścianie budynku. Rozdzielczość, użyty rodzaj i wielkość czcionki oraz grafika na banerze są dobierane adekwatnie do lokalizacji reklamy.

Banery reklamowe na wymiar powstają w drukarniach wielkoformatowych. Do klienta dostarczane są w postaci pasów do montażu. Instaluje się je na specjalnych stojakach lub na linkach mocowanych do fasady budynku i rusztowań.

Z czego wykonany jest baner reklamowy?

Banery są montowane z podłużnych pasów tkaniny poliestrowej przy pomocy ekspanderów z haczykami, tzw. napinaczy. W outdoorze najlepiej sprawdzają się wytrzymałe banery reklamowe. Przykłady materiałów, które zapewniają odporność na uszkodzenia mechaniczne to m.in. winyl i wzmocnione PVC. Powłoki z tych tworzyw mogą częściowo zabezpieczać tkaninę przed niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych takich jak wiatr, deszcz i promieniowanie UV. Niekiedy stosuje się zabiegi poprawiające wytrzymałość, m.in. perforację, dziurkowanie, laminację.

Warto jednak zaznaczyć, że generalnie trwałość banerów określa się na kilka, maksymalnie kilkanaście miesięcy. Oznacza to, że po jakimś czasie zwykle są one demontowane i usuwane z przestrzeni publicznej. Jednak przez ten czas, w którym są eksponowane, powinny zachować estetyczny wygląd. Aby umożliwić wygodny montaż i długą eksploatację, baner reklamowy zewnętrzny zwykle wyposażony jest w specjalne oczka montażowe oraz linkę stalową prowadzoną po zewnętrznej krawędzi. 

Najważniejsze cechy banerów reklamowych

Banery z reguły są wielkopowierzchniowe. Dzięki temu mają spory zasięg. Jeśli chodzi o baner reklamowy, wymiary mogą nieco się różnić w zależności od tego, jaką ilością miejsca dysponuje podmiot zamawiająca reklamę. Te nośniki reklam zwykle przyjmują kształt prostokąta. Powstają w drukarniach specjalizujących się w reklamie zewnętrznej. Ich ogromną zaletą jest niska cena, lekka konstrukcja i szybki montaż. Dlatego są one chętnie wybierane przez przedsiębiorców, którzy bez nadmiarowych kosztów chcą dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów swojej marki.

Ważną zaletą banerów reklamowych jest ich niewielki rozmiar po złożeniu. Dzięki temu łatwo je przemieszczać i przechowywać. Jest to czynnik wpływający także na kwestię utylizacji – banery nie generują dużej ilości śmieci. Ponadto są dość lekkie, więc nawet w razie niespodziewanych sytuacji takich jak podarcie i urwanie fragmentu tkaniny, nie stanowią one zagrożenia.

Rodzaje banerów – baner reklamowy stojący i podświetlany 

Nowoczesne technologie produkcyjne dają możliwość stworzenia ciekawych, atrakcyjnych wizualnie nośników reklam. Takie banery są widoczne z daleka. Wyróżnia je duża efektywność przy relatywnie niewielkich kosztach ponoszonych przez przedsiębiorcę, który chce w ten sposób wypromować swoją markę. 

Reklama na specjalnej konstrukcji pod baner reklamowy może być zlokalizowana przy ruchliwej ulicy lub w dowolnym miejscu widocznym dla przechodniów i przejeżdżających nieopodal pojazdów. Banery są doskonale widoczne nawet ze sporej odległości. Mogą być montowane dosłownie wszędzie, również w sąsiedztwie autostrad lub w centrum miast. 

Baner reklamowy podświetlany to szczególny rodzaj banera, w którym obszar reklamy jest oświetlony przy pomocy lamp LED. Zapewnia to doskonałą widoczność w każdych warunkach pogodowych, również po zmroku. 

Stosowanie tanich i uniwersalnych banerów reklamowych pozwala dotrzeć z informacją marketingową do dużej liczby osób. Banery są odporne na działanie czynników atmosferycznych. Charakteryzują się sporą wytrzymałością. Wykorzystaj banery reklamowe w swojej strategii marketingowej, a szybko przekonasz się o ich wyjątkowych zaletach.