Dibond – Co to jest, zastosowanie, zalety i wady materiału

dibond co to jest płyta kompozytowa

Spis treści

  1. Co to jest dibond
  2. Czym jest płyta kompozytowa dibond
  3. Zastosowanie dibondu
  4. Dodatkowe zastosowania płyty kompozytowej dibond
  5. Dibond – zalety i wady
  6. Materiał kompozytowy na miarę XXI wieku
  7. Wykorzystaj dibond w swojej reklamie

Co to jest dibond?

Dibond to materiał kompozytowy złożony z kilku warstw aluminium, które połączone są rdzeniem z PE, czyli polietylenu. To unikalne rozwiązanie ze względu na swoje właściwości ma szerokie zastosowanie w różnych branżach.

Płyta kompozytowa dibond

Płyta kompozytowa dibond (płyta dibond) to płyta wykonana z dwóch arkuszy aluminum połączonych polietylenowym rdzeniem o niskiej gęstości, charakteryzuje się dużą trwałością, dobrą odpornością na warunki atmosferyczne, lekkością i sztywnością, która ułatwia montaż.

Jakie jest najczęstsze zastosowanie dibondu?

Dibond ma szereg cech, które sprawiają, że jest odpowiedni jako materiał na kasetony podklejane pleksą i wytworzone metodą frezowania. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku reklamy klasy premium. Dzięki takiemu połączeniu frezowane elementy o różnych kształtach elegancko świecą na tle jednolitej bryły. Co więcej, kaseton dibond wykazuje odporność na uszkodzenia i niezwykłą trwałość, stąd z powodzeniem istnieje szansa na założenie go zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczenia.

Płyta kompozytowa dibond doskonale nadaje się również do tworzenia blendów pod litery podświetlane, gdyż stanowi estetyczny element dekoracyjny i znakomicie kontrastuje z powierzchnią ścian i gruntów. Ponadto w takiej sytuacji montaż liter jest znacznie łatwiejszy i odbywa się bez wiercenia, a za pomocą specjalnych uchwytów.

Jak jeszcze można wykorzystać dibond?

Reklama i promocja to kolejne świetne opcje dla wielu firm i właścicieli zakładów. Może on stanowić rewelacyjny podkład to tablic i szyldów niepodświetlanych. Jest lekki, łatwy w instalacji i nie obciąża ścian. Dodatkowo nawet gdy ma duże rozmiary, perfekcyjnie trzyma się ściany ora

z nie faluje, a więc to idealna alternatywa dla płyt PCV.

Dodatkowe zastosowania płyty kompozytowej dibond

pylony reklamowe wykorzystanie dibondu
Ze względu na łatwość w obróbce i odporność na zmiennie warunki atmosferyczne, dibond bez trudu może być wykorzystywany jako okładzina do pylonów. Jego czyszczenie jest niezwykłe łatwe za sprawą gładkiej struktury i braku negatywnej reakcji na środki chemiczne. A do tego nawet po długim czasie na zewnątrz nie blaknie i nie traci kolorów, dlatego to opłacalna inwestycja na lata.

W razie sytuacji awaryjnych lub braku innych materiałów dibond okazuje się równie

nieoceniony. Nadaje się do okładania różnych miejsc, a nawet do wykańczania słupów i witryn sklepowych. Ponadto istnieje opcja tworzenia z niego boków i tyłu liter podświetlanych, dzięki czemu wyglądają bardzo estetycznie.

Dibond – jakie są najważniejsze zalety, a jakie wady tego materiału kompozytowego?

Wiele osób zastanawia się, co to jest dibond oraz czy istnieje tylko jeden jego rodzaj? Można wyróżnić kilka typów, a każdy z nich ma wyjątkowe zalety. Na przykład dibond szczotkowany pozwala na uzyskanie eleganckiego efektu estetycznego, więc sprawdzi się w przypadku ekskluzywnej reklamy. Z kolei dibond z nadrukiem to szansa na stworzenie napisu odpornego na promieniowanie ultrafioletowe. Za to dibond typu lustro zachwyci szlachetnym wykończeniem, a jednocześnie zachowa swoje właściwości.

Nie brak również uniwersalnych atutów, którymi zachwyca dibond. Kolory i gładka struktura sprawiają, że przedsiębiorstwa mogą zdecydować się wybór estetycznego materiału, który barwami pasuje do loga firmy. Do innych zalet zalicza się duża wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne, dlatego bez obaw może być stosowany do reklamy zewnętrznej.

Warta uwagi jest również niespotykana lekkość, która umożliwia prosty i szybki montaż reklamy.
Pomimo niedużej wagi świetnie trzyma się powierzchni, a jednocześnie zapewnia izolację termiczną i akustyczną na wysokim poziomie.

Nie sposób zapomnieć o możliwości nieskomplikowanej obróbki wieloma dostępnymi metodami. Poza zginaniem są to:

Ponadto tablica dibond może zostać upiększona nowoczesnym nadrukiem, dlatego zależnie od potrzeb klienta istnieje opcja odwzorowania napisów, wzorów lub obrazów.

Trzeba liczyć się z tym, że unikalne połączenie czynników wpływa na wartość materiału, jakim jest dibond. Cena w tym przypadku różni się na minus w porównaniu do starszych, mniej zaawansowanych płyt. Jednak jego wyjątkowe cechy z pewnością są w stanie zrekompensować poniesione wydatki.

Dibond, czyli nowoczesny kompozyt na miarę XXI wieku

Dibond płyta kompozytowa

Dibond to innowacyjny kompozyt, który dzięki swojej funkcjonalności i nienagannej estetyce znajduje zastosowanie w wielu branżach i sektorach gospodarczych. Wyróżnia się on odpornością na warunki atmosferyczne i korozję, a także uszkodzenia mechaniczne. Przekłada się to bezpośrednio na możliwość swobodnego wykorzystywania tego materiału kompozytowego nie tylko wewnątrz, ale i zewnątrz, niezależnie od pory roku. Jego oryginalne parametry szczególnie cenione są przez właścicieli firm, którzy szukają trwałego i praktycznego materiału do zastosowania jako element reklamowy.
Skontaktuj się z nami, aby usykać więcej informacji na temat projektów reklamowych z wykorzystaniem dibondu. Oferuje między innymi blendy pod litery i cyfry, podkłady pod tablice, kasetony reklamowe, jak też różnego typu okładziny. Jak widać, wysoka jakość w połączeniu z ilością opcji do użycia tego kompozytu sprawia, że naprawdę warto skorzystać unikatowych cech tego kompozytu.



Czy chcesz wykorzystać Dibond w swojej reklamie?

Skontaktuj się z nami i zrealizujmy razem projekt reklamowy

PRODUCENT REKLAMY WARSZAWA

Kasetony reklamowe, podświetlane litery 3D,
banery reklamowe i bilboardy,
reklama świetlna
i więcej!

KONTAKT

727 014 780

biuro@frwarszawa.pl

www.frwarszawa.pl

Autor:

Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.

Kaseton-podswietlany-fr-warszawa

Kasetony podświetlane – kiedy przydadzą się twojej firmie?

Kaseton reklamowy nie jest potrzebny Twojej firmie – on jest po prostu niezbędny. Dlaczego? Pomaga budować wizerunek marki, pomaga zlokalizować siedzibę i jest źródłem informacji o każdej porze. Takie formy reklamy wpływają pozytywnie…
Szyld-reklamowy-fr-warszawa

Jak powinien wyglądać dobry szyld reklamowy?

Skupienie uwagi, przekazanie informacji i wywołanie reakcji – to najważniejsze cele szyldu reklamowego. Wobec niewyróżniających się reklam widocznych na co dzień szyld daje opcję przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta. Aby tak…
Kasetony reklamowy i ich rodzaje. Co to jest kaseton reklamowy

Co to jest kaseton reklamowy i jakie są rodzaje kasetonów reklamowych?

Kaseton reklamowy to forma podświetlanej od wewnątrz reklamy, najczęściej montowanej na zewnątrz budynku, która zwykle przyjmuje formę prostokąta o grubości do kilkunastu centymetrów. Kaseton reklamowy może być mieć formę…
Reklama zewnętrzna - Reklama outdoor

Reklama zewnętrzna – Czym jest i jakie są nośniki reklamy zewnętrznej (outdoor)

Reklama zewnętrzna to przekaz, który ma docierać do potencjalnego konsumenta w przestrzeni miejskiej - z przystanków, budynków, niezależnych konstrukcji reklamowych, tablic citylight, otoczenia infrastruktury drogowej. Dowiedz się więcej z artykułu.
Reklama Świetlna LED litery 3D i neony Warszawa. Jak się wyróżnić?

Reklama świetlna LED – rodzaje reklam świetlnych i sposoby na ich skuteczność

Rozwój technologii LED nie mógł pozostać bez wpływu na świat promocji i reklamy. Jako spójne, równomierne, łatwe w montażu i oszczędne źródło światła, LEDy są powszechnie stosowane w wizualnych nośnikach informacji, jak kasetony…
Fabryka Reklamy Warszawa Napisz do nas

Proces zamawiania reklamy zewnętrznej w Fabryce Reklamy

Gotowi na swój projekt reklamy? Poniżej przedstawiamy Tobie, Drogi Kliencie, w jakich krokach przesłać do realizacji projekt. Zobacz filmik i poznaj etapy, w których zrealizujemy Twój projekt - profesjonalnie. Dzięki doświadczeniu,…
termoton-owczary

Reklama zewnętrzna (outdoorowa) – typy, rodzaje, formy i nośniki reklamy

Aktualnie istnieje wiele nośników reklamy zewnętrznej, dzięki którym możemy dotrzeć do odbiorcy końcowego, czyli Klienta. Formy reklamy zewnętrznej muszą być dostosowane do miejsca, w jakim się znajdują tak, aby były jak najbardziej…