Dibond – Co to jest, zastosowanie, zalety i wady materiału

dibond co to jest płyta kompozytowa

Spis treści

  1. Co to jest dibond
  2. Czym jest płyta kompozytowa dibond
  3. Zastosowanie dibondu
  4. Dodatkowe zastosowania płyty kompozytowej dibond
  5. Dibond – zalety i wady
  6. Materiał kompozytowy na miarę XXI wieku
  7. Wykorzystaj dibond w swojej reklamie

Co to jest dibond?

Dibond to materiał kompozytowy złożony z kilku warstw aluminium, które połączone są rdzeniem z PE, czyli polietylenu. To unikalne rozwiązanie ze względu na swoje właściwości ma szerokie zastosowanie w różnych branżach.

Płyta kompozytowa dibond

Płyta kompozytowa dibond (płyta dibond) to płyta wykonana z dwóch arkuszy aluminum połączonych polietylenowym rdzeniem o niskiej gęstości, charakteryzuje się dużą trwałością, dobrą odpornością na warunki atmosferyczne, lekkością i sztywnością, która ułatwia montaż.

Jakie jest najczęstsze zastosowanie dibondu?

Dibond ma szereg cech, które sprawiają, że jest odpowiedni jako materiał na kasetony podklejane pleksą i wytworzone metodą frezowania. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku reklamy klasy premium. Dzięki takiemu połączeniu frezowane elementy o różnych kształtach elegancko świecą na tle jednolitej bryły. Co więcej, kaseton dibond wykazuje odporność na uszkodzenia i niezwykłą trwałość, stąd z powodzeniem istnieje szansa na założenie go zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczenia.

Płyta kompozytowa dibond doskonale nadaje się również do tworzenia blendów pod litery podświetlane, gdyż stanowi estetyczny element dekoracyjny i znakomicie kontrastuje z powierzchnią ścian i gruntów. Ponadto w takiej sytuacji montaż liter jest znacznie łatwiejszy i odbywa się bez wiercenia, a za pomocą specjalnych uchwytów.

Jak jeszcze można wykorzystać dibond?

Reklama i promocja to kolejne świetne opcje dla wielu firm i właścicieli zakładów. Może on stanowić rewelacyjny podkład to tablic i szyldów niepodświetlanych. Jest lekki, łatwy w instalacji i nie obciąża ścian. Dodatkowo nawet gdy ma duże rozmiary, perfekcyjnie trzyma się ściany ora

z nie faluje, a więc to idealna alternatywa dla płyt PCV.

Dodatkowe zastosowania płyty kompozytowej dibond

pylony reklamowe wykorzystanie dibondu
Ze względu na łatwość w obróbce i odporność na zmiennie warunki atmosferyczne, dibond bez trudu może być wykorzystywany jako okładzina do pylonów. Jego czyszczenie jest niezwykłe łatwe za sprawą gładkiej struktury i braku negatywnej reakcji na środki chemiczne. A do tego nawet po długim czasie na zewnątrz nie blaknie i nie traci kolorów, dlatego to opłacalna inwestycja na lata.

W razie sytuacji awaryjnych lub braku innych materiałów dibond okazuje się równie

nieoceniony. Nadaje się do okładania różnych miejsc, a nawet do wykańczania słupów i witryn sklepowych. Ponadto istnieje opcja tworzenia z niego boków i tyłu liter podświetlanych, dzięki czemu wyglądają bardzo estetycznie.

Dibond – jakie są najważniejsze zalety, a jakie wady tego materiału kompozytowego?

Wiele osób zastanawia się, co to jest dibond oraz czy istnieje tylko jeden jego rodzaj? Można wyróżnić kilka typów, a każdy z nich ma wyjątkowe zalety. Na przykład dibond szczotkowany pozwala na uzyskanie eleganckiego efektu estetycznego, więc sprawdzi się w przypadku ekskluzywnej reklamy. Z kolei dibond z nadrukiem to szansa na stworzenie napisu odpornego na promieniowanie ultrafioletowe. Za to dibond typu lustro zachwyci szlachetnym wykończeniem, a jednocześnie zachowa swoje właściwości.

Nie brak również uniwersalnych atutów, którymi zachwyca dibond. Kolory i gładka struktura sprawiają, że przedsiębiorstwa mogą zdecydować się wybór estetycznego materiału, który barwami pasuje do loga firmy. Do innych zalet zalicza się duża wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne, dlatego bez obaw może być stosowany do reklamy zewnętrznej.

Warta uwagi jest również niespotykana lekkość, która umożliwia prosty i szybki montaż reklamy.
Pomimo niedużej wagi świetnie trzyma się powierzchni, a jednocześnie zapewnia izolację termiczną i akustyczną na wysokim poziomie.

Nie sposób zapomnieć o możliwości nieskomplikowanej obróbki wieloma dostępnymi metodami. Poza zginaniem są to:

Ponadto tablica dibond może zostać upiększona nowoczesnym nadrukiem, dlatego zależnie od potrzeb klienta istnieje opcja odwzorowania napisów, wzorów lub obrazów.

Trzeba liczyć się z tym, że unikalne połączenie czynników wpływa na wartość materiału, jakim jest dibond. Cena w tym przypadku różni się na minus w porównaniu do starszych, mniej zaawansowanych płyt. Jednak jego wyjątkowe cechy z pewnością są w stanie zrekompensować poniesione wydatki.

Dibond, czyli nowoczesny kompozyt na miarę XXI wieku

Dibond płyta kompozytowa

Dibond to innowacyjny kompozyt, który dzięki swojej funkcjonalności i nienagannej estetyce znajduje zastosowanie w wielu branżach i sektorach gospodarczych. Wyróżnia się on odpornością na warunki atmosferyczne i korozję, a także uszkodzenia mechaniczne. Przekłada się to bezpośrednio na możliwość swobodnego wykorzystywania tego materiału kompozytowego nie tylko wewnątrz, ale i zewnątrz, niezależnie od pory roku. Jego oryginalne parametry szczególnie cenione są przez właścicieli firm, którzy szukają trwałego i praktycznego materiału do zastosowania jako element reklamowy.
Skontaktuj się z nami, aby usykać więcej informacji na temat projektów reklamowych z wykorzystaniem dibondu. Oferuje między innymi blendy pod litery i cyfry, podkłady pod tablice, kasetony reklamowe, jak też różnego typu okładziny. Jak widać, wysoka jakość w połączeniu z ilością opcji do użycia tego kompozytu sprawia, że naprawdę warto skorzystać unikatowych cech tego kompozytu.



Czy chcesz wykorzystać Dibond w swojej reklamie?

Skontaktuj się z nami i zrealizujmy razem projekt reklamowy

PRODUCENT REKLAMY WARSZAWA

Kasetony reklamowe, podświetlane litery 3D,
banery reklamowe i bilboardy,
reklama świetlna
i więcej!

KONTAKT

727 014 780

biuro@frwarszawa.pl

www.frwarszawa.pl

Autor:

Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.

Stojak reklamowy – czym są zewnętrzne stojaki reklamowe?

Stojak reklamowy – czym są zewnętrzne stojaki reklamowe?

Cel obecności reklamy w przestrzeni publicznej polega na dotarciu z informacją do dużej liczby osób. Dzięki temu jest ona cennym narzędziem i efektywnym elementem strategii marketingowej. Aby reklama zewnętrzna mogła długo pełnić…
Reklama świetlna LED - czym jest, jakie są jej rodzaje?

Reklama świetlna LED – czym jest, jakie są jej rodzaje?

Reklamy podświetlane to stały element krajobrazu miejskiego. Ich najważniejszą zaletą jest dobra widoczność w każdych warunkach, dlatego chętnie są montowane jako reklama zewnętrzna wolnostojąca lub umieszczana na budynkach. Sprawdź,…
REKLAMA WIDOCZNA PO ZMROKU – DLACZEGO WARTO ZAINWESTOWAĆ W REKLAMĘ ŚWIETLNĄ?

Reklama widoczna po zmroku – dlaczego warto zainwestować w reklamę świetlną?

Dobra strategia marketingowa to jeden z głównych czynników pozwalających na dotarcie do jak największego grona odbiorców. Aby zapewnić lepszą widoczność Twojej reklamy, z całą pewnością warto wybrać nośnik, który wyróżni…
Montaż i produkcja materiałów reklamowych - na tym się znamy.

Produkcja materiałów reklamowych – na tym się znamy!

Pracujesz nad skuteczną strategią marketingową i właśnie szukasz producenta materiałów reklamowych? Z pewnością wiesz, że obecność reklamy w przestrzeni publicznej to doskonały sposób na wzmocnienie świadomości marki. Sprawdź,…
Zastosowanie informacyjnych i reklamowych pylonów.

Zastosowanie informacyjnych i reklamowych pylonów

W świecie wypełnionym reklamami przekazywanie informacji i promowanie marki staje się kluczowym elementem działalności każdej firmy. Jednym z coraz bardziej popularnych narzędzi, które skutecznie pełnią te role, są pylony reklamowe.…
Wielki format, wielkie możliwości - jak dobrze planować przestrzeń na billboardzie.FR Warszawa

Wielki format, wielkie możliwości – jak dobrze planować przestrzeń na billboardzie?

Reklama zewnętrzna w formie billboardów to potężne narzędzie marketingowe, zdolne przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów na wielką skalę. Jednak aby maksymalnie wykorzystać potencjał billboardu, trzeba odpowiednio zaplanować…
Rodzaje reklamy świetlnej - zabłyśnij w oczach swoich klientów.

Rodzaje reklamy świetlnej – zabłyśnij w oczach swoich klientów

Pierwsze wrażenie sprawdza się nie tylko w relacjach międzyludzkich, ale również w biznesie. Dlatego firmy coraz częściej stawiają na wyrazistą i precyzyjną reklamę świetlną, która sprawdzą się o każdej porze dnia i nocy. Poznaj…
Kaseton-podswietlany-fr-warszawa

Kasetony podświetlane – kiedy przydadzą się twojej firmie?

Kaseton reklamowy nie jest potrzebny Twojej firmie – on jest po prostu niezbędny. Dlaczego? Pomaga budować wizerunek marki, pomaga zlokalizować siedzibę i jest źródłem informacji o każdej porze. Takie formy reklamy wpływają pozytywnie…
Szyld-reklamowy-fr-warszawa

Jak powinien wyglądać dobry szyld reklamowy?

Skupienie uwagi, przekazanie informacji i wywołanie reakcji – to najważniejsze cele szyldu reklamowego. Wobec niewyróżniających się reklam widocznych na co dzień szyld daje opcję przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta. Aby tak…

FAQ

Co to jest dibond?

Dibond to materiał kompozytowy składający się z kilku warstw aluminium połączonych rdzeniem z polietylenu (PE). Jest to materiał o szerokim zastosowaniu, charakteryzujący się trwałością, lekkością oraz sztywnością, co ułatwia jego montaż.

Jakie są wady i zalety dibondu?

Zalety dibondu obejmują:
– Elegancki efekt estetyczny, odporność na uszkodzenia mechaniczne i promieniowanie UV.
– Dużą wytrzymałość, niską wagę, izolację termiczną i akustyczną.
– Możliwość łatwej obróbki oraz różnorodność dostępnych metod dekoracji, takich jak nadruk.

Wady dibondu to:
– Wyższa cena w porównaniu do starszych, mniej zaawansowanych płyt.
– Potrzeba poniesienia większych wydatków na zakup tego materiału.
– Mimo to, unikalne cechy dibondu, takie jak wysoka jakość, trwałość i szeroki zakres zastosowań, sprawiają, że jest on popularnym wyborem w wielu branżach i sektorach gospodarczych.

Jakie jest najczęstsze zastosowanie dibondu w reklamie zewnętrznej?

Najczęstsze zastosowania dibondu w reklamie zewnętrznej obejmują:
– Kasetony podklejane pleksą i wytworzone metodą frezowania, które stanowią eleganckie rozwiązanie dla reklamy klasy premium.
– Blendy pod litery podświetlane, gdzie dibond pełni rolę estetycznego elementu dekoracyjnego kontrastującego z powierzchnią ścian.
– Okładzina do pylonów reklamowych, gdzie jego łatwość w obróbce, odporność na warunki atmosferyczne oraz łatwość czyszczenia czynią go odpowiednim materiałem.
– Podkłady pod tablice i szyldy niepodświetlane, gdzie jego lekkość, łatwość w instalacji i brak falowania stanowią atuty.
– Wykańczanie słupów i witryn sklepowych oraz tworzenie boków i tyłu liter podświetlanych.