Kaseton reklamowy to forma podświetlanej od wewnątrz reklamy, najczęściej montowanej na zewnątrz budynku, która zwykle przyjmuje formę prostokąta o grubości do kilkunastu centymetrów. Kaseton reklamowy może być mieć formę jednostronną, która jest montowana do ściany, lub formę dwustronną, montowaną prostopadle do ściany (nazywaną semaforem). Kasetony reklamowe mogą przyjmować dowolne kształty. 

Co to jest kaseton reklamowy

Spis treści:
 
Dlaczego kasetony to skuteczny sposób reklamy?
Technologia wykonania, czyli z czego powstają kasetony
Kasetony 3D z plexi – najpopularniejszy wybór na rynku
Kaseton winylowy i jego charakterystyka
Kasetony z dibondu – przepis na świetną reklamę dwustronną
Drewniane panele reklamowe – stylowe powierzchnie
Aluminiowe kasetony jako materiał na baner reklamowy
Podświetlenie w kasetonach reklamowych
Podział kasetonów ze względu miejsce montażu
Podział kasetonów pod względem obecności podświetlenia
Klasyfikacja kasetonów pod kątem warstw reklamowych
Funkcje reklamy w formie kasetonów
Wybór technologii
Kasetony reklamowe i ich ceny – od czego zależą?

Dlaczego kasetony to skuteczny sposób reklamy?

Czytelne przekazanie informacji w krótkim czasie jest kluczowe do pozyskania klienta. Nie wystarczy więc jedynie wykorzystać hasło takie jak „Szewc” lub „Salon fryzjerski”. Obserwujący je przechodnie zapomną o istnieniu takiej formy, jeśli forma prezentacji hasła nie przyciągnie ich wzroku na dłużej. Musi więc być ona wyrazista, widoczna bez względu na porę dnia oraz z punktu widzenia trwałości – odporna na oddziaływanie warunków atmosferycznych. Świetną formą reklamy wpisującą się w te założenia są właśnie kasetony reklamowe.
Wytwarza się je z różnych materiałów, które dostosowane są do potrzeb reklamodawcy i charakteru przekazu. Kasetony reklamowy w skuteczny sposób pomagają w budowaniu wizerunku marki, zwiększając jej świadomość wśród potencjalnych klientów. Jeśli już wiesz, że kaseton to forma reklamy, której potrzebujesz, przejdź do zakładki oferta, skontaktuj się z nami za pomocą formularza, lub telefonicznie i wybierz rozwiązanie dla siebie. Jeśli interesuje Cię technologia wykonania kasetonów i ich rodzaje, zapraszamy do dalszej lektury artykułu.

Jak powstają kasetony reklamowe - technologie wykonania kasetonów

Technologia wykonania, czyli z czego powstają kasetony

Wiedząc już, co to jest kaseton i znając jego funkcje, warto przyjrzeć się materiałom potrzebnym do jego produkcji. Fronty kasetonów reklamowych mogą być wykonane w kilku technologiach:

  • plexi – twardy front, stosowany najczęściej w kasetonach niewielkich formatów (do 300 x 200 cm);
  • fronty frezowane, tłoczone, podklejane PMMA – pozwalające na uzyskanie efektu przestrzennego;
  • tkaniny winylowej – zwany elastycznym licem umożliwia wykonanie kasetonów wielkogabarytowych bez łączeń;
  • dibond – materiał kompozytowy, na który składa się kilka warstw blachy aluminiowej z zastosowaniem wewnętrznego rdzenia z tworzywa sztucznego;
  • drewno – szczególnie ceniony na wyjątkowy styl i skojarzenie z naturalnością. Wymaga częstej konserwacji i wykazuje niską odporność na wilgoć;
  • aluminium – kaseton aluminiowy łączy w sobie niski koszt produkcji, łatwość montażu oraz wysoką odporność na działania czynników zewnętrznych;

Kasetony reklamowe są trwałe ze względu na wykonanie z materiałów odpornych na warunki atmosferyczne. Front kasetonu jest wykonywany z tworzyw sztucznych, odpornych na nasłonecznienie, deszcz czy temperaturę ujemną. Rama kasetonu jest wykonywana z malowanego proszkowo aluminium.

Kasetony 3D z plexi – najpopularniejszy wybór na rynku

Sporą część wszystkich reklam przestrzennych wykonuje się z plexi. To uniwersalny materiał o wysokiej odporności na oddziaływanie wody, kurzu i pyłu. Jest stosunkowo lekki, co sprzyja łatwemu montażowi nawet na sporych wysokościach. Kasetony 3D z plexi mogą zawierać źródła światła wewnątrz, co jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność przekazu. Kaseton podświetlany z plexi produkuje się poprzez gięcie liniowe wzdłuż wzmocnień i klei ze sobą na łączeniach. Tak przygotowany kaseton może służyć na zewnątrz pomieszczeń i wewnątrz. Zwykle wykonuje się je w mniejszych wariantach rozmiarowych.

Kaseton winylowy i jego charakterystyka

Kaseton reklamowy z siatki mesh, czyli inaczej kaseton winylowy to równie częsty widok na ulicach miast. Ten materiał służy do produkcji wielkoformatowych powierzchni reklamowych. Dlaczego? Siatka winylowa jest odporna na działanie promieni słonecznych, deszczu i śniegu. Ma niejednolitą strukturę, dzięki czemu przenika przez nią światło i powietrze. Może więc bez przeszkód być wykorzystana jako kaseton napinany na rusztowanie, fasadę czy tablicę wielkoformatową. Co ważne reklama z siatki mesh sprawdza się nie tylko do promowania marki, ale również skutecznego wyizolowania nieatrakcyjnej ściany np. podczas remontu.

Kasetony z dibondu – przepis na świetną reklamę dwustronną

Kaseton dibond świetnie sprawdza się w przypadku reklam premium. Świetnie imituje metale szlachetne, jest niezwykle trwały i łatwo poddaje się obróbce mechanicznej. Kasetony 3D z dibondu mogą mieć zainstalowane oświetlenie LED, co dodatkowo zwiększa ich atrakcyjność. Kaseton z dibondu charakteryzuje się również jednolitą bryłą, co mocno koreluje z produktami i usługami z wyższej półki. Odporność na uszkodzenia i warunki atmosferyczne wpływają jednak na nieco wyższą cenę. Rekompensuje się ona jednak przez konieczność bardzo rzadko wykonywanej konserwacji.

Drewniane panele reklamowe – stylowe powierzchnie

Na pierwszy rzut oka kaseton świetlny nie kojarzy się z drewnem. Jednak odpowiednia obróbka tego naturalnego materiału sprawia, że możliwe jest umiejscowienie w banerze reklamowym odpowiedniego oświetlenia. Drewno umożliwia stworzenie reklamy o niezwykle naturalnym charakterze, który świetnie sprawdza się w przypadku branż nastawionych na ekologiczny biznes. Można wykonać z niego świetny kaseton dwustronny, który będzie informował potencjalnych klientów o możliwości skorzystania z oferty. Warto jednak pamiętać, że kasetony w 3D wykonane z drewna podlegają zniszczeniu bez impregnacji i konserwacji.

Aluminiowe kasetony jako materiał na baner reklamowy

To kolejny z materiałów służący do produkcji skutecznych powierzchni reklamowych. Kaseton LED wykonany z aluminium to tak naprawdę produkt złożony przynajmniej z dwóch surowców. Cała rama baneru przestrzennego wykonana jest z aluminium, co zapewnia wytrzymałość i efekt 3D dla reklamy. Fronty natomiast często produkowane są z pleksi lub siatki winylowej. Takie połączenie zapewnia możliwość stworzenia kasetonów okrągłych, prostokątnych czy kwadratowych. Wysoka odporność materiałowa i wytrzymałość połączone z transparentnością światła zapewniają świetny efekt całą dobę.

Podświetlenie w kasetonach reklamowych

Dużym atutem kasetonów reklamowych jest możliwość podświetlenia, dzięki czemu reklama jest dobrze widoczna również w nocy. Dzisiaj, podświetlenie najczęściej wykonane jest przy użyciu LED’ów. Technologia LED jest najpopularniejsza, ze względu na możliwość precyzyjnego rozmieszczenia pod wybranymi elementami prezentowanymi na kasetonie. Atutem tego typu oświetlenia jest również energooszczędność. Nowoczesne kasetony posiadają system dzień/noc, który automatycznie włącza kaseton po zmierzchu, jak również systemy zegarowe.

Kaseton reklamowy Nature House

Podział kasetonów ze względu miejsce montażu

Kasetony reklamowe są na tyle uniwersalnymi produktami, że można je montować niemal w każdym miejscu. Dlatego kasetony można podzielić na:

  • Zewnętrzne – wykonane z odpornych materiałów i wyposażone w oświetlenie wewnętrzne. Zwykle charakteryzują się bardzo wysokim poziomem szczelności, odpornością na wilgoć, wiatr i pył. Materiały stosowane do kasetonów wewnętrznych to: dibond, plexi, winyl, aluminium.
  • Wewnętrzne – nie zawsze muszą posiadać oświetlenie i często nie są aż tak odporne na szkodliwe czynniki. Stosuje się w tym przypadku drewno, styropian, ale też tradycyjne materiały takie jak plexi, czy aluminium.

Podział kasetonów pod względem obecności podświetlenia

Podobnie jak w przypadku powyższej klasyfikacji tutaj również kasetony można podzielić na dwie kategorie. Są to banery:

  • Niepodświetlane – pozbawione źródła światła, które dodatkowo wzmacniałoby odbiór reklamy przez przechodniów. Zwykle montowane wewnątrz pomieszczeń, w których oświetlenie jest stałe i regularne.
  • Podświetlane – bardzo dobrze sprawdzają się na zewnątrz i wewnątrz budynków. Przykuwają uwagę i są widoczne nawet w nocy, co zwiększa rozpoznawalność i profesjonalizm marki.

Klasyfikacja kasetonów pod kątem warstw reklamowych

W tym przypadku mamy do czynienia z następującym podziałem:

  • Kaseton jednostronny – zwykle występuje w formie 2D i jest płasko przytwierdzony do ściany lub drzwi. Zwraca uwagę przechodniów zmierzających tylko na wprost reklamy.
  • Kaseton dwustronny – może być montowany zarówno prostopadle, jak i równolegle do fasady budynku. Umieszcza się go na wieszakach sztywnych lub wiesza przy pomocy elastycznych uchwytów sufitowych. Może być też umieszczany na wysięgnikach. Świetny przykład takiego produktu to kaseton na dach samochodu.

Funkcje reklamy w formie kasetonów

Kasetony reklamowe są wykorzystywane w trzech głównych celach.

  • Cel reklamowy– reklama firmy, jej produktów i/lub usług;
  • Cel informacyjny – poinformowanie o instytucji / firmie i jej produktach / usługach;
  • Cel wizerunkowy – podniesienie wizerunku firmy, np.: poprzez oznakowanie siedziby efektownymi kasetonami.

Wybór technologii

W celu poprawnego dokonania wyboru technologii wykonania należy rozważyć czynniki takie jak:

  • Umiejscowienie – wewnątrz czy na zewnątrz budynku
  • Powierzchnia – od niej zależy wybór materiału frontu, aby uzyskać odpowiednią sztywność
  • Ilość planowanych informacji do prezentowania na kasetonie – ma wpływ na wykorzystanie podświetlenia
4F kaseton reklamowy z logo sklepu

Kasetony reklamowe i ich ceny – od czego zależą?

Niektóre osoby wybierające kaseton patrzą głównie na czynnik, jakim jest cena. Ta natomiast jest zależna od wielu okoliczność i nie powinna być kryterium dominującym. Dlaczego? Widoczność marki i promowanie jej jako profesjonalnej jest kluczowe dla uzyskiwania satysfakcjonujących zysków. Dlatego przedsiębiorcy, którzy chcą być kojarzeni z profesjonalizmem i niezawodnością wybierają przede wszystkim bardzo trwałe, estetyczne i nowoczesne banery reklamowe. Cena takiego produktu zależy natomiast przede wszystkim od:

  • zastosowanego materiału;
  • powierzchni reklamowej;
  • wysokości montażu;
  • obecności podświetlenia;
  • wyboru jedno lub dwustronnej formy.



W artykule powyżej zaprezentowane zostały najważniejsze cechy kasetonów reklamowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się ze specjalistami FR Warszawa.

PRODUCENT REKLAMY WARSZAWA

Kasetony reklamowe, podświetlane litery 3D, banery reklamowe, bilboardy i więcej!

KONTAKT

727 014 780

biuro@frwarszawa.pl

www.frwarszawa.pl

Autor:

Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.