Reklama świetlna LED – czym jest, jakie są jej rodzaje?

Reklama świetlna LED - czym jest, jakie są jej rodzaje?

Reklamy podświetlane to stały element krajobrazu miejskiego. Ich najważniejszą zaletą jest dobra widoczność w każdych warunkach, dlatego chętnie są montowane jako reklama zewnętrzna wolnostojąca lub umieszczana na budynkach. Sprawdź, czym są reklamy LED!

Co to jest reklama świetlna?

Reklama świetlna na budynku to różnego typu nośniki, których konstrukcja umożliwia wykorzystanie energooszczędnych diod LED. Zapewniają one wyjątkowe efekty wizualne. Podświetlenie wpływa na dobrą widoczność w każdych warunkach pogodowych. Zastosowane diody występują w bogatej palecie kolorystycznej, dzięki czemu uzyskany obraz jest wyraźny i efektowny. Wielkość wykorzystanych elementów pozwala na stworzenie reklam w dowolnym rozmiarze. Przykładem są kasetony LED, które mogą być montowane na elewacji oraz we wnętrzach budynków. 

W odróżnieniu od tradycyjnych nośników, niektóre reklamy podświetlane pozwalają na dynamiczne prezentowanie treści. Dzięki temu można przekazać odbiorcy więcej informacji i – co jeszcze ważniejsze – zrobić to w nietuzinkowy sposób. Wykorzystanie nowoczesnych technologii sprawia, że przekaz staje się bardziej angażujący.

Zalety i zastosowanie reklamy LED zewnętrznej 

Podświetlana reklama na zewnątrz może przyjmować różne formy. Dobrze sprawdza się jako element wyróżniający dany lokal. Użycie diod LED pozwala uzyskać interesujące efekty przestrzenne. Dzięki temu nawet sama nazwa firmy lub jej logo mogą prezentować się wyjątkowo. Nic więc dziwnego, że litery podświetlane stosowane są w roli znaku dla klientów. Są widoczne z daleka, także po zmierzchu, we mgle i w deszczu. Dlatego bezbłędnie wskazują lokalizację siedziby firmy, sklepu lub punktu usługowego.

Reklamy z podświetleniem są wykonane z wytrzymałych materiałów, które nie niszczą się pod wpływem niekorzystnych warunków pogodowych. Charakteryzują się też dużą odpornością mechaniczną. Warto się na nie zdecydować także z innego powodu. Diody LED zużywają niewiele energii elektrycznej, co zapewnia obniżenie kosztów eksploatacji.

Najważniejsze rodzaje reklamy LED 

Reklama podświetlana może pełnić różne funkcje. Wiele zależy od treści znajdującej się na nośniku, wielkości zajmowanej przestrzeni oraz miejsca montażu. Do najczęściej spotykanych rodzajów reklam widocznych po zmierzchu należą:

  1. szyldy z nazwą lub logo montowane na zewnątrz lokali firmowych,
  2. kasetony świetlne – niewielkich rozmiarów reklamy zewnętrzne w kształcie prostokątów,
  3. banery podświetlane – prostokątne grafiki drukowane na płachcie, montowane na zewnątrz,
  4. billboardy – zwykle wolnostojące prostokątne grafiki złożone z oddzielnych pasów, podświetlane z zewnątrz,
  5. litery 3D – podświetlane elementy z efektem trójwymiarowym.

Wszystkie reklamy LED odznaczają się bardzo dobrą skutecznością, przekładając się na wzrost efektywności kampanii marketingowej. Do ich zalet należy zaliczyć także uniwersalne zastosowanie – reklamy tego typu mogą być montowane dosłownie w każdej lokalizacji. Ich obecność w przestrzeni wyraźnie wpływa na sukces firmy poprzez zwiększenie sprzedaży i w dotarcie do nowych klientów. 

W jakich branżach sprawdzi się reklama świetlna zewnętrzna?

Reklamy LED można montować we wszystkich dozwolonych miejscach, dlatego przedstawiciele różnych branż chętnie korzystają z tej możliwości. Jednak w niektórych sytuacjach taki wybór jest szczególnie korzystny. Reklamy podświetlane LED mają ogromny zasięg. Dlatego świetnie sprawdzają się m.in. w branży sprzedaży detalicznej, usługowej oraz w gastronomii. Nośniki te najczęściej stosowane są w miejscach dobrze widocznych z dużej odległości oraz przy intensywnie uczęszczanych ulicach, chodnikach i deptakach. Mogą też być umieszczane na budynkach, np. w centrach handlowych. Pełnią wtedy funkcję informacyjną i reklamową. 

Nowoczesne i energooszczędne reklamy świetlne LED to sposób na skuteczne wyróżnienie Twojej firmy wśród konkurencji. Zapewniają skuteczne dotarcie z reklamą do dużej liczby odbiorców, przez co pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marki. Umiejętne wykorzystanie reklam podświetlanych w kampanii reklamowej zwiększy Twoje szanse na zdobycie nowych klientów.