Jak wygląda montaż reklamy zewnętrznej wielkoformatowej?
Reklamy wielkoformatowe – banery i billboardy w przestrzeni publicznej to doskonała forma promocji marki lub firmy. Aby nośnik mógł pełnić swoją funkcję, musi zostać starannie zaprojektowany i wykonany. Sprawdź, na czym polega montaż reklamy outdoorowej w dużym formacie!
Reklama wielkoformatowa – co to jest i gdzie może być montowana?
Reklamą wielkogabarytową lub wielkoformatową nazywa się formę reklamy, która wykorzystuje dużą przestrzeń. Pojawia się w przestrzeni miejskiej i stanowi bardzo skuteczny element kampanii marketingowej. Standardowo reklama zewnętrzna wielkoformatowa montowana jest na płaskich powierzchniach znajdujących się na dużych wysokościach. Dobrym przykładem jest elewacja budynku na płaszczyźnie bez okien. Za miejsce montażu czasami służy specjalny stelaż.
Ważne czynniki związane z montażem to wysokość montażu i dostępna przestrzeń. Reklama nie może być zasłonięta budynkami lub drzewami, ponieważ nie będzie wtedy pełnić swojej podstawowej funkcji. Mając to na uwadze, trzeba starannie wybrać miejsce i wysokość montażu dużych reklam. Muszą być dobrze widoczne dla jak największego grona odbiorców – zarówno pieszych jak i pasażerów pojazdów. Dlatego optymalnym wyborem jest powierzchnia zlokalizowana nieopodal ruchliwej ulicy i ustawiona pod odpowiednim kątem do przejeżdżających pojazdów.
Na czym polega montaż reklam wielkoformatowych?
Praca na wysokościach wymaga odpowiedniego przeszkolenia, a także znajomości i umiejętności stosowania zasad bezpieczeństwa. To m.in. dlatego montaż reklam powinien zostać przeprowadzony przez profesjonalistów. Duże doświadczenie w wykonywaniu podobnych zadań sprzyja zapewnieniu stabilnego, trwałego mocowania nośnika. Jest to gwarancja długiej żywotności reklamy oraz bezpieczeństwa otoczenia.
Cały proces montowania reklamy składa się z kilku etapów:
- planowania lokalizacji,
- przygotowania projektu i wydrukowanie reklamy,
- przygotowania otoczenia i powierzchni,
- zamontowanie stelaża (jeśli jest używany) i umieszczenie na nim reklamy,
- testy stabilności konstrukcji.
Montaż reklam polega na trwałym umieszczeniu wielkoformatowej reklamy w wyznaczonym miejscu. W zależności od rodzaju nośnika używa się innych technik mocowania. Dobry producent tablic reklamowych jest w stanie doradzić swoim klientom, jakie rozwiązanie będzie optymalne w ich przypadku.
Jak montować billboard reklamowy?
Billboardy reklamowe montowane są na tablicach umieszczonych na stelażach. Charakterystyczny sposób montażu polega na przyklejaniu wydrukowanych wcześniej pasów, czyli brytów. Powierzchnię tablicy należy najpierw przygotować zgodnie z zaleceniami producenta billboardów.
Konieczne jest posiadanie wystarczającej ilości kleju billboardowego oraz wałka do jego nakładania. Bryty przed klejeniem warto ułożyć w odpowiedniej kolejności, by usprawnić pracę. Przed rozpoczęciem montażu trzeba je namoczyć w wodzie. Można do tego wykorzystać specjalny pojemnik. Namoczone elementy przykleja się do powierzchni posmarowanej uprzednio warstwą kleju. Aby pozbyć się pęcherzy powietrza, warto wygładzić ją przy pomocy szczotki.
Montaż banerów – jak przygotować i zamontować reklamę wielkoformatową?
Nieco inaczej wygląda sposób montażu banerów, czyli reklamy wydrukowanej na dużej, prostokątnej płachcie materiału z PVC pokrytego warstwą winylu. Rozpina się je na konstrukcji na elewacji lub na ogrodzeniu przy pomocy specjalnych pasów ściągających i ekspanderów. Pasy to taśma z klamrą, którą przekłada się przez przygotowane otwory w płachcie. Ekspandory to specjalne linki gumowe zakończone haczykami zwykłymi lub sprężynowymi. Zabezpieczenie oczek zapobiega strzępieniu się materiału. Jest to sposób na przedłużenie trw ałości reklamy.
Montaż reklam wielkoformatowych wymaga znajomości specyfiki tego typu nośników i umiejętności niezbędnych do zastosowania odpowiedniej techniki. Wybierz profesjonalną firmę, która drukuje wielkie formaty i zapewnia ich fachowy montaż. Dzięki temu nie będziesz się musiał martwić o trwałość reklamy i jakość mocowania.