Reklama billboardowa – czym jest i na czym polega reklama billboardowa?
Budujesz lub rozwijasz swoją strategię marketingową i jesteś na etapie poszukiwań dobrego nośnika reklamy? Billboard spełni Twoje wymagania i pomoże Ci dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Poznaj najważniejsze zalety billboardów i dowiedz się, jak w pełni wykorzystać ich potencjał!
Na czym polega reklama billboardowa?
Billboard to plakat reklamowy lub tablica o sporych rozmiarach. Często jest on dodatkowo wyposażony w oświetlenie LED, co poprawia jego widoczność po zmroku. Jest to sposób na zwiększenie skuteczności reklamy. Grafika znajdująca się na billboardzie składa się z naklejanych obok siebie mniejszych elementów, tzw. brytów. Duży format reklamy stosowany jest przede wszystkim w centrach miast i przy trasach komunikacyjnych. Jest to wyjątkowo skuteczna forma reklamy. Jeśli chcesz, by stała się częścią Twojej strategii marketingowej, musisz dobrze poznać jej najważniejsze cechy.
Jeśli chodzi o skuteczność reklamy, billboard musi zostać tak zaprojektowany, by był widoczny nawet z dużej odległości. Ogromne znaczenie ma tu użycie tekstu, wielkość i rodzaj czcionki oraz ogólny wygląd grafiki. Jeśli reklama będzie nieczytelna lub niewidoczna z daleka, nie spełni dobrze swojej funkcji. Dlatego profesjonalny projekt to podstawa skutecznej reklamy w przestrzeni miejskiej.
Billboard – reklama zewnętrzna o dużym zasięgu
Czynnikiem wyróżniającym reklamę zewnętrzną w Warszawie i innych dużych miastach jest niewątpliwie imponujący zasięg. Wynika on z dużego natężenia ruchu pieszych oraz pojazdów w niektórych strategicznych miejscach takich jak centrum miasta i ruchliwe ulice. Reklama billboardowa jest montowana na istniejących budynkach, remontowanych obiektach oraz na specjalnych konstrukcjach. Są doskonale widoczne nawet z dużej odległości, co znacznie zwiększa ich zasięg w porównaniu z wynikami reklamy prowadzonej z użyciem tradycyjnych plakatów.
Oprócz dużego zasięgu, ten typ reklamy charakteryzuje się dużą trwałością. Billboardy mogą być wykonane w technologii offset, sitodruk i druk cyfrowy. Są wytrzymałe i dobrze znoszą niekorzystny wpływ czynników zewnętrznych takich jak różnice temperatur, wiatr oraz działanie wilgoci. Dzięki nim możliwe jest długie użytkowanie banerów w danej lokalizacji.
Reklama zewnętrzna – billboardy i ich najważniejsze zalety
Billboardy charakteryzują się dużym zasięgiem, odpornością na działanie czynników atmosferycznych i uniwersalnością. Można je montować w różnych miejscach: na ogrodzeniach, ścianach budynków lub na specjalnych konstrukcjach. Dodanie podświetlenia LED zapewnia doskonałą widoczność w różnych warunkach pogodowych, również wieczorem i nocą. Inwestycja w reklamę billboardową jest wydatkiem, który szybko przełoży się na korzystne efekty.
Gdzie sprawdzi się reklama na billboardzie?
Billboardy jako nośniki reklamy najlepiej sprawdzają się w dużych ośrodkach miejskich oraz w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu. Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, billboardy są jednym z popularnych rozwiązań stosowanych przez firmy w celu promocji swojej marki. Taki sposób przekazywania informacji pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Plakaty muszą być umieszczone w takim miejscu, by skupiać wzrok przechodniów i pasażerów pojazdów, w tym osób korzystających z komunikacji miejskiej.
Reklama na billboardach to skuteczna forma promocji Twojej firmy. Gdy zostanie umieszczona w strategicznym miejscu, pomoże dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów. Wybierz najlepszą reklamę i sam przekonaj się, jak wpłynie ona na Twoje zasięgi.