Stojak reklamowy – czym są zewnętrzne stojaki reklamowe?

Stojak reklamowy – czym są zewnętrzne stojaki reklamowe?

Cel obecności reklamy w przestrzeni publicznej polega na dotarciu z informacją do dużej liczby osób. Dzięki temu jest ona cennym narzędziem i efektywnym elementem strategii marketingowej. Aby reklama zewnętrzna mogła długo pełnić swoją funkcję, musi być stabilnie przymocowana. W tym celu stosuje się m.in. stojaki reklamowe. Sprawdź, co powinieneś o nich wiedzieć.

Czym jest stojak reklamowy?        

Stojak, czyli stand reklamowy to specjalna konstrukcja, na której można umieścić reklamę zewnętrzną. Standy różnią się od siebie materiałem wykonania, formą, wielkością i innymi parametrami. Muszą być trwałe, stabilne i bezpieczne. 

Stojaki promocyjne montowane są w miejscach publicznych: przy ulicach, na placach i przy budynkach i w centrach handlowych. Wraz z umieszczonymi na nich reklamami są obecnie stałym elementem krajobrazu zurbanizowanego. Wykorzystywane są także podczas wydarzeń takich jak festyny, wystawy i różnego rodzaju zgrupowania.

Do czego służą stojaki na reklamy?

Zastosowanie stojaków jest związane ze strategią reklamową firmy. Można podzielić je na rodzaje w zależności od tego, jakie typy reklamy się na nich znajdują. Do najpopularniejszych należą: 

  • stojaki na ulotki,
  • stojaki banerowe,
  • stojaki ladowe,
  • stojaki informacyjne,
  • prezentery,
  • potykacze,
  • stojaki zewnętrzne,
  • flagi,
  • stojaki cyfrowe,
  • słupy reklamowe.

Z ekspozytorów reklamowych można korzystać w dowolnym miejscu publicznym, najczęściej w reklamie outdoorowej lub wewnętrznej w wielkopowierzchniowych budynkach takich jak hale lub centra handlowe. Stojaki służą do ekspozycji treści o charakterze reklamowym i informacyjnym. Można na nich prezentować grafiki, teksty, zdjęcia, a nawet nagrania video. 

Czym charakteryzują się standy reklamowe?

Z uwagi na to, że reklamy zewnętrzne muszą być odporne na działanie różnych czynników takich jak wiatr, promieniowanie słoneczne i deszcz, wszystkie ich elementy muszą odznaczać się starannym wykonaniem. Warto zwrócić uwagę na wybór materiału oraz rodzaj połączeń. Konstrukcja musi być solidna i stabilna. Stand promocyjny powinien być odporny na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne.  Jako element pełniący funkcję marketingową, musi być wykonany estetycznie i starannie. Ze względu na sposób wykorzystania, dobry stojak na reklamę musi charakteryzować się dużą wytrzymałością. 

Z czego produkowane są standy reklamowe?

Większość standów to artykuły wykonane z PVC lub innego rodzaju tworzyw sztucznych. Oprócz wytrzymałości muszą one charakteryzować się odpowiednią masą, by nie były podatne na przewracanie. W tym celu stosuje się odpowiednie konstrukcje lub dociążenie, by stworzyć solidny i efektywny stand reklamowy. Co to znaczy w praktyce? Doskonałym przykładem jest flaga, która środek ciężkości ma zlokalizowany na podstawie stojącej na podłożu. Nawet przy dużym wietrze taki stojak spełnia swoją funkcję i stanowi element wyróżniający się wizualnie z otoczenia. Nie przewraca się i nie niszczy pod wpływem niekorzystnych warunków zewnętrznych.

Stojak na reklamy – rola tradycyjnej formy marketingu

Reklama w postaci fizycznej, czyli plakat, ulotka lub baner to tradycyjne nośniki informacji. Ułatwiają dotarcie z przekazem do odbiorców, którzy z jakiegoś powodu preferują bezpośrednią reklamę. Jest to sposób na uzupełnienie kampanii prowadzonej w internecie, która może nie trafiać do wszystkich osób z grupy docelowej. Możliwość pobrania ulotki lub przeczytania informacji bezpośrednio na miejscu pomaga wyróżnić firmę wśród konkurencji. 

Stojak reklamowy zewnętrzny umieszczony w strategicznym miejscu jest doskonałą zachętą dla przechodniów. Umożliwia dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Jego ogólnodostępny charakter wpływa na pozytywny odbiór marki.

Standy reklamowe to specjalne stojaki, których zadaniem jest stabilizacja i ekspozycja reklamy zewnętrznej. Są bardzo zróżnicowane i mogą służyć do prezentacji dowolnych treści o charakterze reklamowym – m.in. ulotek, plakatów, banerów, grafik i prezentacji. Charakteryzują się dużą odpornością oraz stabilną konstrukcją. Wykorzystaj je do reklamy outdoorowej, by skutecznie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców.