Jak powinien wyglądać dobry szyld reklamowy?

Szyld-reklamowy-fr-warszawa

Skupienie uwagi, przekazanie informacji i wywołanie reakcji – to najważniejsze cele szyldu reklamowego. Wobec niewyróżniających się reklam widocznych na co dzień szyld daje opcję przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta. Aby tak było, projekt reklamy powinien wybić się ponad przeciętność. Jak to zrobić, zwłaszcza wobec silnej konkurencji? Oto kilka podpowiedzi!

Najważniejsze cele szyldu reklamowego

Reklama stale ewoluuje, ale niektóre jej typy pozostają bez znaczących zmian. Szyld reklamowy, znany od wielu lat, to jeden z takich przykładów. Niewielka reklama umieszczana najczęściej na zewnątrz budynku w krótki i przystępny sposób informuje o typie lokalu znajdującego się w pobliżu. Jej celem jest:

  • udzielenie informacji;
  • wywołanie reakcji;
  • budowa pozytywnego odbioru marki;
  • utrwalenie lokalizacji.

Inwestorzy decydujący się na szyld reklamowy na budynek oczekują spełnienia wszystkich 4 ww. celów. Szyldy najczęściej zawierają nazwę i logo firmy, co jednocześnie spełnia dwa ważne cele – udzielenie informacji o typie lokalu i utrwalenie w świadomości klienta, gdzie znajduje się siedziba. Poza tym jakość wykonania, umieszczenie dodatkowego oświetlenia, czcionka, czy elementy graficzne pozwalają na wybicie się ponad inne szyldy reklamowe w okolicy. To powoduje, że szyld reklamowy zewnętrzny wywołuje reakcje i sprzyja budowaniu wizerunku marki.

Jak stworzyć skuteczny szyld reklamowy?

Istnieje kilka zasad, które mają wpływ na skuteczność kampanii marketingowej. Szyld reklamowy wpisuje się w nią, a jego projekt musi być przemyślany i ponadprzeciętny. Oto najważniejsze wskazówki tworzenia szyldu, który wywołuje pozytywne reakcje.

Skorzystaj z trwałych materiałów

Szyld, który po kilku miesiącach traci swoje kolory lub podświetlenie nie przyciągnie klientów. Szyld reklamowy zewnętrzny podświetlany często wykonywany jest z:

Natomiast warianty bez podświetlenia mogą powstać z drewna czy nieprzeziernego tworzywa sztucznego. Trwały materiał oznacza wysoką jakość i odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Dzięki temu po wielu latach ekspozycji taki szyld nadal będzie przyciągał uwagę estetyką, a nie szpecących wyglądem.

Postaw na kluczowe informacje

Reklama w formie szyldu nie jest przeznaczona do informowania o szczegółach oferty. Jednocześnie warto postawić na grafikę, która jednoznacznie pokaże, jakie usługi czy produkty zapewniasz klientom. Dlatego kawiarnia może postawić na szyld w formie białej filiżanki z podstawką, która sama w sobie informuje o ofercie. Podobnie sklep z częściami samochodowymi, fryzjer, optyk, florystka, czy stomatolog mogą wykorzystać szyldy w formie elementów jednoznacznie kojarzących się z ich obszarem działań.

Wykonaj dodatkowe podświetlenie

Jak można wyróżnić swoją reklamę bez przesadnej perswazji? Wystarczy postawić na szyld reklamowy podświetlany. Emisja światła jednostawnego lub pulsacyjnego dodatkowo wyróżni Twoją reklamę spośród wszystkich niewychodzących z przeciętności. Oświetlenie jednocześnie podkreśla estetykę całego szyldu i zwiększa jego widoczność w trudnych warunkach atmosferycznych. To świetna opcja zwłaszcza wtedy, gdy Twój lokal funkcjonuje po zmroku. Wtedy klientom łatwiej dostrzec siedzibę wieczorem lub w nocy.

Przedstaw atuty firmy

Szyld reklamowy LED ma to do siebie, że nie zajmuje zbyt wiele miejsca. Co za tym idzie, umieszczanie na nim na siłę sporej ilości informacji powoduje roztargnienie odbiorców. Zdecydowanie lepiej postawić na jeden wyróżnik, który daje Ci przewagę nad konkurencją. Może to być np. oznaczenie godzin otwarcia. Klasycznym przykładem jest szyld złożony z napisu „24h”. Takie oznaczenie sklepu, stacji benzynowej czy apteki to świetny sposób na wyróżnienie atutów.

Projekt skutecznego szyldu reklamowego

Jest jeszcze jedna rzecz, która ma wpływ na całokształt szyldu zewnętrznego – specjalistyczna firma, która go wykona. Nawet najlepsza grafika, podświetlenie czy materiały nie będą miały większego znaczenia, jeśli wykona go ktoś bez doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Dlatego postaw na sprawdzoną firmę, która skutecznie wyróżnia szyldami lokalne biznesy i wielkich przedsiębiorców.

FAQ

Czym jest szyld reklamowy?

Szyld reklamowy to niewielka reklama umieszczana najczęściej na zewnątrz budynku, mająca na celu udzielenie informacji o typie lokalu znajdującego się w pobliżu oraz budowę pozytywnego odbioru marki. Zazwyczaj zawiera nazwę i logo firmy oraz inne kluczowe informacje.

Jakie są rodzaje szyldów reklamowych?

Rodzaje szyldów reklamowych obejmują:
– Szyldy podświetlane: wykonane z materiałów takich jak pleksi, dibond lub aluminium, które są trwałe i odporne na warunki atmosferyczne. Podświetlenie dodatkowo zwiększa widoczność szyldu, zwłaszcza po zmroku.
– Szyldy bez podświetlenia: mogą być wykonane z drewna lub nieprzezroczystego tworzywa sztucznego, nadal zapewniając trwałość i estetykę.

Jakie funkcje pełni szyld reklamowy?

Szyld reklamowy pełni kilka funkcji, w tym:
– Udziela informacji o typie lokalu znajdującego się w pobliżu.
– Wywołuje pozytywne reakcje i buduje pozytywny wizerunek marki.
– Utrwala lokalizację firmy w świadomości klienta.
– Może przyciągać uwagę potencjalnych klientów, zwłaszcza gdy wyróżnia się estetyką i jakością wykonania.

Jak stworzyć skuteczny szyld reklamowy?

Aby stworzyć skuteczny szyld reklamowy, należy:
– Skorzystać z trwałych materiałów, takich jak pleksi, dibond lub aluminium, które zapewnią trwałość i estetykę szyldu.
– Postawić na kluczowe informacje, unikając przeciążenia graficznego i skupiając się na jednym wyróżniku, np. nazwie firmy lub godzinach otwarcia.
– Wykonać dodatkowe podświetlenie, aby wyróżnić się spośród innych reklam, szczególnie po zmroku.
– Zlecić wykonanie szyldu profesjonalnej firmie, która posiada doświadczenie i odpowiednie narzędzia do produkcji skutecznych szyldów reklamowych.