Kasetony reklamowe – co to jest, rodzaje, zastosowanie
Z kasetonami reklamowymi do czynienia mamy na co dzień, chociaż najczęściej nawet nie wiemy, że tak się nazywają. Aktualnie najpopularniejsze są te trójwymiarowe, które swoją formą skutecznie przykuwają uwagę klienta. Czym są i jak za ich pomocą wyróżnić swoją firmę?
Czym są kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe to jedno lub dwustronne tablice, które wskazują na konkretny obraz lub napis. Te tradycyjne pokazują jedynie nazwę firmy lub jej logo, a jeśli zawierają one dodatkowe informacje, to mówimy o banerach reklamowych. Gdzie można spotkać kasetony reklamowe? Bardzo często widujemy je nad wejściem do sklepu i znajduje się na nich nazwa danego punktu usługowego. Warto również zaznaczyć, że zdarzają się przypadki nazywania kasetonów szyldami, jest to jednak niepoprawne.
Kasetony reklamowe mogą różnić się między sobą materiałami, z których zostały wykonane czy wielkością. Przykładowo te, które spotkać można przy hipermarketach, są naprawdę imponujących rozmiarów, natomiast te nad mniejszymi sklepikami są dużo mniejsze. Ponadto występują kasetony reklamowe podświetlane, dobrze widoczne po zmroku, które jeszcze lepiej skupiają wzrok.
Jakie są rodzaje kasetonów reklamowych?
Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów kasetonów reklamowych. Przede wszystkim wyróżnić można te jednostronne, jak i dwustronne. Te pierwsze przytwierdzane są równolegle do ściany albo pod kątem prostym. Modele dwustronne natomiast, montowane są na wysięgnikach lub haczykach. Żadna ze stron nie może zostać przykryta, z uwagi na to, że tekst bądź grafika na tych kasetonach reklamowych widoczna jest z obu stron.
Innym podziałem jest ten na podświetlane – kasetony reklamowe LED oraz niepodświetlane. Te drugie nie przyciągają tak wzroku przechodniów i reklama przy ich użyciu jest mniej efektywna. Kolejnym podziałem jest ten na wewnętrzne i zewnętrzne. Wewnętrzne montowane są we wnętrzu budynków, a do ich wyprodukowania używa się trochę innych materiałów niż do zewnętrznych – nie muszą być one tak trwałe i odporne jak te narażone na czynniki zewnętrzne.
A jakie materiały wykorzystuje producent kasetonów reklamowych? Najczęściej używa się pleksi, metalu lub dibondu.
Kasetony reklamowe Warszawa – dlaczego warto z nich korzystać?
Sklep lub punkt usługowy bez kasetonu reklamowego jest aktualnie trudny do wyobrażenia. Tak oznaczone miejsce:
- przykuwa uwagę;
- informuje o istniejącym punkcie usługowym;
- wskazuje na nowoczesne podejście do reklamy;
- podkreśla wyczucie estetyki.
Warto zaznaczyć, że zakup kasetonów reklamowych nie wiąże się z dużymi wydatkami. Co więcej, inwestycja w ten rodzaj reklamy jest jednorazowa, a po czasie na pewno będzie się zwracać, szczególnie jeśli wybierzemy mocno przykuwające uwagę kasetony reklamowe LED.
Co jeszcze przemawia za skorzystaniem z kasetonów reklamowych w Warszawie lub innym mieście? Otóż jest to doskonały pomysł na promocję biznesu nie tylko przy samej jej siedzibie, ale również na zewnątrz. Mamy tu na myśli głównie kasetony reklamowe wiszące, których zadaniem jest informowanie potencjalnych klientów o tym, że konkretny punt znajduje się w bliskiej okolicy ich przebywania.
Czy producent kasetonów reklamowych zaleca ich wymianę?
Wiele osób jest ciekawych, czy kasetony reklamowe należy konserwować bądź wymieniać? Otóż trzeba przyznać, że kasetony reklamowe LED i inne zewnętrzne kumulują w sobie zanieczyszczenia, których warto się pozbywać. Wystarczy je jednak wyczyścić przy pomocy wilgotnej szmatki, tak by przetrzeć sam kaseton, nie mocząc go za bardzo. Sięgnąć można również po specjalistyczne preparaty do ich czyszczenia. Producent kasetonów reklamowych zapewnia, że ich żywotność jest długa i dopiero po koło 10 latach można się zastanawiać nad ich wymianą. Oczywiście o ile informacje na nich zwarte się nie przedawnią. Wówczas należy takiej wymiany dokonać szybciej. Nie dzieje się to jednak często, ponieważ kasetony reklamowe LED nie zawierają szczegółowych danych jak adres firmy, dzięki czemu nawet po jego zmianie nie trzeba kasetonu wymieniać na nowy.