Zmiana oznakowania, rebranding czy przygotowanie nowych placówek handlowych dla firm sieciowych to wyzwania. Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji reklamowej, żeby ważne elementy komunikacji zewnętrznej wzorowo spełniały założenia działów marketingu oraz inwestycji i rozwoju?

Rynek reklamy zewnętrznej nie daje za wygraną i cały czas skutecznie walczy o swój udział w torcie wydatków reklamowych ponoszonych przez marketerów. W erze digital marketingu reklama zewnętrzna nie ustępuje miejsca narzędziom internetowym. Wyobraź sobie sklepy, które nie mają szyldów z logo marki i są niewidoczne w przestrzeni miejskiej. Odpowiednie oznakowanie punktu handlowego czy usługowego to jedno z podstawowych i jednocześnie najstarszych narzędzi marketingowych. Niezależnie od tego, czy marka przechodzi proces rebrandingu, czy zwiększa liczbę punktów handlowych, przychodzi etap, gdy do akcji musi wkroczyć agencja reklamowa, która wyprodukuje i zamontuje reklamy zewnętrzne. Jeżeli zleceniodawcą jest ogólnopolska firma sieciowa, to przy wyborze agencji należy zwrócić uwagę na kilka aspektów.

TERMINOWOŚĆ TO PODSTAWA

Montaż wielu reklam zewnętrznych wymaga dobrego harmonogramu – opóźnienia są niedopuszczalne. Z naszych obserwacji wynika, że np. w wypadku rebrandingu ogólnopolskie firmy sieciowe dają średnio maksymalnie trzy miesiące na zmianę wszystkich reklam zewnętrznych i wewnętrznych. To oznacza wyścig z czasem, a przy tym walkę o zachowanie jak najwyższego poziomu realizacji.

JAKOŚĆ GÓRĄ

Kolejnym istotnym aspektem jest jakość. Szyldy reklamowe to wizytówka firmy i część jej wizerunku. To one są nośnikiem komunikacji marki w przestrzeni miejskiej czy centrach handlowych. Dlatego ważny jest tutaj każdy szczegół, chociażby taki, że reklama zewnętrza musi być odporna na oddziaływanie warunków zewnętrznych, np. promieni słonecznych.

WAŻNA JEST KOMPLEKSOWOŚĆ

Wiele firm zajmuje się reklamą zewnętrzną w charakterze pośrednika i korzysta z usług podwykonawców. Niewiele jest takich jak Fabryka Reklamy, która dysponuje zapleczem maszynowym i zespołem doświadczonych ludzi, mających wiedzę z zakresu: druku, lakiernictwa, elektryki i metod spawania. Kompleksowość to większa kontrola jakości i szybsza realizacja.

LOGISTYKA MA ZNACZENIE

Bardzo ważną rolę odgrywa także logistyczne zaplanowanie usługi, jeśli ma ona zostać zrealizowana w całej Polsce. Siedziba Fabryki Reklamy w centrum kraju umożliwia zespołom montażowym szybkie przemieszczanie się w jego najdalsze zakątki. Nasze położenie jest też atutem w wypadku wsparcia gwarancyjnego. Pogoda, akt wandalizmu czy upływ czasu mogą uszkodzić nawet najtrwalsze konstrukcje reklamowe i warto być tego świadomym. Serwis gwarancyjny musi być w stanie sprawnie zażegnać kryzys i pomóc przywrócić stan idealny reklam zewnętrznych.

DORADZTWO I DOSTRZEGANIE TRENDÓW

Zdystansować konkurencję można m.in. przez oferowanie klientom nowości i skuteczne zabieganie o ich uwagę. Nie inaczej działa to na polu reklamy zewnętrznej. Warto kreować nowości, szukać, zaskakiwać i… wiedzieć, że realizacja śmiałych pomysłów jest możliwa.

Autor:

Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.