Szyld a tablica reklamowa – czym są, czym się różnią?
Szyldy i tablice reklamowe obecne są w przestrzeni publicznej od dłuższego czasu. Czy wiesz, czym się charakteryzują, jakie są między nimi podobieństwa, a jakie różnice? W dzisiejszym tekście znajdziesz ciekawe informacje na temat reklamy zewnętrznej!
Czym jest szyld reklamowy?
Miejsce na szyldzie najczęściej zarezerwowane jest dla najważniejszych danych przedsiębiorstwa – jego nazwy i logo. Szyld reklamowy na budynek montuje się na elewacji lub nad drzwiami. Pełni tam funkcję znaku informującego o tym, gdzie jest siedziba firmy. Jest to niezwykle przydatne w miejscach o gęstej zabudowie i w kompleksach obiektów biurowych. Na szyldach można dodatkowo umieścić grafikę strzałki lub numer budynku, lokalu i piętra.
Gdzie sprawdzi się szyld reklamowy podświetlany?
Szyldy najczęściej montowane są na zewnątrz lokalu firmowego, dlatego muszą być wykonane z materiałów odpornych na niekorzystny wpływ warunków atmosferycznych. Jednak ten rodzaj nośnika reklamy znajduje też inne zastosowanie. W nowoczesnych centrach handlowo-usługowych i dużych budynkach biurowych szyld reklamowy LED może stanowić swego rodzaju drogowskaz dla klienta. W takich miejscach umieszcza się szyldy na zewnątrz budynku oraz wewnątrz – zwykle przy wejściu, obok recepcji, przy windzie i na piętrach.
Tablica reklamowa – cechy charakterystyczne
Tablice reklamowe to miejsca na informacje dotyczące firmy i jej oferty. Mogą być montowane na budynkach i w ich wnętrzach. Często spotyka się też tablice wolnostojące, które ustawia się przed budynkiem lub w dowolnym innym miejscu. Na tablicy reklamowej zewnętrznej można umieścić hasła reklamowe i inne elementy będące częścią akcji marketingowej. Celem montowania takich tablic jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz pozyskanie nowych klientów.
Czym się różni szyld reklamowy od tablicy reklamowej zewnętrznej?
Tym, co odróżnia tablicę reklamową od szyldu, jest rozmiar i lokalizacja. Tablice są zwykle znacznie większe. Szyldy montuje się na nieruchomości będącej siedzibą firmy, a tablice reklamowe w przestrzeni publicznej. Szyld reklamowy zewnętrzny przedstawia logo lub nazwę marki. Skupia się na wizualizacji tego, co jednoznacznie kojarzy się z firmą. Na tablicy znajduje się więcej miejsca na informacje.
Z czego robi się szyldy i tablice reklamowe?
Każdy szyld reklamowy i tablica muszą spełniać określone kryteria – przede wszystkim chodzi o ich trwałość. Dlatego nośniki reklam produkowane są z wytrzymałych tworzyw sztucznych, które charakteryzują się dużą odpornością na działanie promieniowania słonecznego, deszczu i różnic temperatur.
Najlepsze szyldy i tablice wykonane są z:
- PVC,
- plexi,
- aluminium,
- płyt kompozytowych.
Powinny one cechować się trwałością, wytrzymałością mechaniczną i odpornością na korozję oraz działanie czynników zewnętrznych. Reklamę zewnętrzną najczęściej montuje się bezpośrednio przy wejściu do siedziby, w przestrzeni publicznej lub na budynku.
Najpopularniejsze rodzaje szyldów i reklam
Tradycyjne szyldy umieszczane na budynku lub w jego bezpośredniej okolicy pomagają zlokalizować dany adres i ułatwiają dotarcie na miejsce. Wskazują drogę klientom w standardowych godzinach otwarcia firmy. Szyld reklamowy zewnętrzny podświetlany jest doskonale widoczny o dowolnej porze dnia i nocy. Dzięki temu świetnie sprawdzi się jako reklama punktów otwartych w godzinach wieczornych i nocnych: sklepów, aptek, restauracji czy stacji benzynowych.
Najpopularniejsze rodzaje szyldów to szyldy neonowe i nowoczesne, energooszczędne szyldy LED, a także tablice reklamowe zewnętrzne i wolnostojące. Oba rodzaje nośników reklamy pomagają skutecznie dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów, udostępniając im ważne informacje. Utrwalają pozytywny wizerunek marki i stanowią ważny element strategii marketingowej.
Reklamy w formie szyldów i tablic to dwa narzędzia służące do przekazywania informacji. Zazwyczaj mocowane są w dobrze widocznych miejscach – szyldy na zewnątrz lokali związanych z działalnością, natomiast reklamy wszędzie tam, gdzie będą w zasięgu wzroku potencjalnych odbiorców.