Standy i stojaki reklamowe – czym są? Jakie są ich rodzaje?

Standy i stojaki reklamowe - czym są? Jakie są ich rodzaje?

Jak w atrakcyjny sposób zaprezentować treści na wydarzeniach czy w lokalach? Wystarczy wykorzystać stand reklamowy. Prosto i skutecznie informują potencjalnych klientów o produktach, usługach i specjalnych ofertach. Podkreślają w ten sposób wizerunek marki. Dzisiejszy wpis pokaże, czym dokładnie jest taki stand reklamowy, w jakich typach występuje i jakie celem marketingowe można dzięki nim osiągnąć!

Stand reklamowy – co to jest?

To wolnostojący nośnik reklamy, który może mieć różne formy i rozmiary, dostosowane do potrzeb kampanii. Stand reklamowy często używany jest w miejscach sprzedaży (POS) do promocji produktów, przyciągnięcia uwagi klientów i wzmacniania przekazu reklamowego. Wykorzystuje się go zarówno wewnątrz budynków, jak i na zewnątrz – na targach, konferencjach czy innych wydarzeniach promocyjnych.

Stand reklamowy spełnia wiele funkcji. Co to dokładnie znaczy? Przede wszystkim w sposób rzeczowy i jasny prezentuje oferowane produkty. Może też pełnić funkcję interaktywnej przestrzeni reklamowej. Inną korzyścią jest łatwość dopasowania standu reklamowego do aktualnego celu kampanii. Może stanowić nośnik informacyjny, promocyjny czy wzmacniający wizerunek eksperta.

Jakie są rodzaje standów reklamowych?

Jest mnóstwo sposobów na podział standów reklamowych. Można je scharakteryzować pod względem:

  • miejsca zastosowania – wewnętrzne, zewnętrzne;
  • kształtu – potykacz, roll-up, ekspozytory wiszące;
  • materiału wykonania – z tworzyw sztucznych, kartonowe, metalowe i tekstylne.

Zajmijmy się teraz dokładnym scharakteryzowaniem dostępnych wersji.

Standy reklamowe wewnętrzne i zewnętrzne

Producent standów reklamowych do zastosowania wewnętrznego wykorzystuje najczęściej lekkie materiały. Ma on skutecznie przyciągać uwagę osób skupionych wokół stanowiska firmy czy w sklepie, gdzie nie zagrażają mu trudne warunki atmosferyczne. Dlatego w tej roli często sprawdza się stand reklamowy kartonowy.

Jeśli mowa o zastosowaniach zewnętrznych wymagana jest tu mocniejsza konstrukcja. Na imprezach plenerowych, poza sklepem czy w galeriach handlowych stosuje się stand reklamowy metalowy lub wykonany z tworzywa sztucznego. Jest stabilny, odporny na deszcz, wiatr i promieniowanie słoneczne.

Standy reklamowe o wielu kształtach

Jeden z najpopularniejszych standów, wykonany najczęściej z metalu lub tworzyw sztucznych to potykacz, czyli a-board. Jest stabilny i łatwy w przenoszeniu, dzięki składanej konstrukcji. Potykacze są używane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, np. przy wejściach do sklepów, restauracji czy biur, gdzie mogą przyciągać uwagę przechodniów.

Do prezentowania treści świetnie sprawdza się też roll-up, czyli stand reklamowy rozkładany. To lekkie, przenośne konstrukcje wykonane głównie z aluminium. Sam baner to już tworzywo sztuczne lub tekstylia, które są praktyczne pod względem trwałości, ale też funkcji rozwijania. Roll-upy są proste w montażu (bez dodatkowych narzędzi), a ich kompaktowa forma pozwala na łatwy transport i przechowywanie. Ze względu na swoją mobilność, są najczęściej stosowane wewnątrz budynków.

Ostatnia z omawianych form standu reklamowego to ekspozytory wiszące. Wykonywane są najczęściej z metalu lub tworzyw sztucznych. Można je zawiesić na ścianie i prezentować dowolne produkty. Sprawdzają się doskonale w sklepach o niewielkiej powierzchni, na targach i wystawach oraz w galeriach handlowych.

Materiał wykonania standu reklamowego

Dominują 4 warianty standów reklamowych:

  • metalowe;
  • tekstylne;
  • z tworzyw sztucznych;
  • kartonowe.

Wybór materiału zależy od specyficznych potrzeb kampanii marketingowej. We wnętrzach lub pod zadaszeniem sprawdzi się stand reklamowy tekstylny. Na targach i większych wydarzeniach plenerowych dobrą opcją jest duży stand reklamowy – stabilny i zwracający uwagę z dużej odległości.

Sięgnij po profesjonalne standy reklamowe!

Planujesz kampanię reklamową i chcesz skutecznie przyciągnąć uwagę klientów? Wybierz stand reklamowy!  Zainwestuj w narzędzie, które nie tylko zwiększy widoczność Twojej marki, ale także ułatwi ekspozycję produktów. Skontaktuj się z nami, a pomożemy stworzyć idealne standy reklamowe, które wyróżnią Twoją kampanię!