Renesans neonów
Centra wielkich miast Polski i innych krajów również, w zeszłym stuleciu, rozświetlone były światłem pięknych kolorowych neonów. W powojennej Warszawie czy Łodzi na każdym skrzyżowaniu widać było tę charakterystyczną i niepowtarzalną reklamę świetlną. Dziś z zaciekawieniem obserwujemy, że moda na neony poowraca i coraz częściej klienci chcą mieć swój własny neon nawiązujący do lat 60-70tych.
Na swoje miejsca wracają neony, które wszyscy znamy. Przykładowo słynny niebieski neon z Dworca Łódź Fabryczna,
który został zdemontowany przed budową nowego dworca, ma wrócić na swoje miejsce. Łodzianie, którzy będą mieli najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Polsce z wielką radością przyjęli informację, że neon znów będzie świecił się na swoim miejscu.
W tym samym mieście możemy znaleźć inne miejsce, gdzie światła neonów nadają niesamowitego charakteru. Mamy tu na myśli centrum klubokawiarni i restauracji OFF PIOTRKOWSKA.
Warszawa natomiast może pochwalić się wspaniałą inicjatywą, jaką było uruchomienie Warszawskiego Muzeum Neonów, którego zostało stworzone właśnie po to, by ratować stare i piękne neony.
Bardzo jest nam miło słyszeć coraz częściej o kolejnych odrestaurowywanych neonach, które wracają na swoje miejsce. Neony mają duszę. Nie są one strikte reklamą świetlną. One często stają się punktami nawigacyjnymi miast czy charakterystycznymi miejscami spotkań.
We Wrocławiu natomiast zostało stworzone Artystyczne podwórko przy Ruskiej 46, które rozświetlone jest wieloma kolorowymi neonami. Lokalna społeczność odebrała tę inicjatywę niezwykle pozytywnie.
Coraz częściej możemy słyszeć o powracaniu na swoje miejscu słynnych neonów, jak pamiątek z przeszłości. Bardzo przyjemnie jest nam słuchać tych wiadomości, ponieważ świadczy to o tym, że neony, które my jako FRWarszawa uwielbiamy, Polacy doceniają i przyjemnie jest z nimi obcować.
Zobacz nasze realizacje neonów.
Autor:
Tomasz Florczak – dyrektor handlowy w Fabryce Reklamy. Z branżą reklamową związany od 15 lat, z czego od 9 lat rozwija Fabrykę Reklamy.
Koordynuje największe kampanie w firmie oraz całość działań handlowych. Odpowiadał za działania dla marek takich Play, CCC, Carrefour, Top Secret.