Billboard czy baner reklamowy – czym różni się baner od billboardu?
Billboardy i banery z reklamami są powszechnym widokiem w dużych i małych miejscowościach. Ich zadaniem jest sprawić, że odbiorcy zainteresują się kupnem prezentowanych na nich usług lub towarów. Dowiedz się, czym jest baner reklamowy i jak go stworzyć.
Spis treści:
Co to jest Baner reklamowy?
Czy baner i billboard to to samo?
Jak zamontować baner reklamowy?
Rodzaje billboardów reklamowych
Rodzaje i cechy banerów reklamowych
Co powinien zawierać baner reklamowy?
Jak zrobić dobry baner reklamowy?
Co to jest CTA i jaką rolę pełni w treści billboardu?
Ile kosztuje baner reklamowy, a ile billboard?
Baner reklamowy – co to jest?
Jeśli zastanawiasz się, co to jest baner reklamowy, śpieszymy z odpowiedzią. Baner to nic innego jak przekaz wydrukowany na płachcie materiału, mający za zadanie informować i zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z usług lub nabycia towarów. Najczęściej jest to reklama, ale zdarzają się także kampanie społeczne lub inne treści prezentowane w ten sposób.
Czy baner i billboard to to samo?
W języku potocznym często te słowa występują zamiennie. Czy banery i billboardy reklamowe to różne określenia na ten sam produkt? Otóż nie! Różnica polega na sposobie prezentowania treści. Produkcja billboardów polega na drukowaniu arkuszy, które następnie nakleja się na specjalnej tablicy (podobnie jak fototapeta stworzona z oddzielnych pasów). Natomiast banery reklamowe drukowane są na płachcie ze specjalnego tworzywa.
Jak zamontować baner reklamowy?
Specjalne metalowe oczka na obrzeżach banerów pozwalają na przymocowanie ich za pomocą taśm, wkrętów lub linek w dowolnej lokalizacji, np. do ogrodzenia lub budynku. Odporny na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych materiał, z którego wykonany jest baner, pozwala na jego wielokrotne użycie w różnych miejscach, a także sprawia, że zamontowany na zewnątrz nie ulega on łatwo uszkodzeniu.
Jakie są rodzaje billboardów?
Gdy zastanawiasz się nad wyborem billboardów, do wyboru masz następujące opcje:
- billboardy ścienne,
- przestawne,
- billboardy trwale związane z gruntem.
Bilbordy reklamowe ścienne montuje się na ścianie budynku. Nie wymagają one dodatkowych konstrukcji. Reklamy przestawne zamontowane są na konstrukcji wzmacniającej, która nie jest trwale związana z podłożem. Ostatni rodzaj billboardów przymocowany jest do wbetonowanej konstrukcji. Powyższy podział opiera się na sposobie przymocowania reklam do podłoża. Ze względu na układ i liczbę tablic rozróżnia się billboardy jednostronne oraz dwustronne H (ustawione równolegle względem siebie) oraz dwustronne V (ustawione pod kątem).
Banery reklamowe – rodzaje i cechy
Podstawowe rodzaje banerów to jednostronny oraz dwustronny. Baner podświetlany charakteryzuje się żywymi barwami i nowoczesnym designem, jest także bardzo dobrze widoczny nawet po zmroku. Występuje w dwóch wariantach: podświetlany od przodu frontlit oraz od tyłu – backlit. Rozróżnia się banery reklamowe laminowane frontlit lub o wzmocnionej strukturze materiału, a także blockout, który sprawdzi się w miejscach mocno nasłonecznionych. Mniejszy baner reklamowy stojący można ustawiać w dowolnym miejscu, np. przed wejściem do budynku. Aby reklama na banerze była skuteczna, należy umieścić ją w takim miejscu, aby jak największa liczba potencjalnych odbiorców mogła ją zauważyć.
Co powinien zawierać baner reklamowy?
Pamiętaj, aby na banerze reklamowym podać dane określające jednoznacznie producenta oraz usługi i produkty, które ma on w swojej ofercie. Może to być nazwa, numer telefonu, adres strony internetowej. Zachowaj spójność, używaj swojego logo i charakterystycznej kolorystyki kojarzącej się z firmą. Korzystaj z rysunków i zdjęć, aby jeszcze lepiej przykuć uwagę odbiorców.
Jak zrobić dobry baner reklamowy?
Zastanawiasz się, jak stworzyć baner reklamowy, który jest skuteczny? Przede wszystkim przekaz musi być jasny i czytelny. W zależności od tego, z jakiej odległości odbiorcy będą oglądać reklamę, dopasuj format, rozmiar czcionki oraz kolorystykę. Treść musi być zrozumiała, ciekawa i zachęcająca do działania. Warto zachować umiar i prostotę, a także adekwatnie dopasować treść reklamy do potencjalnych klientów – inaczej będzie wyglądać baner reklamujący przychodnię dla zwierząt, a inaczej taki, który informuje o otwarciu nowego sklepu z artykułami budowlanymi.
Co to jest CTA i jaką rolę pełni w treści billboardu?
Zastanawiasz się, jak się robi banery reklamowe, które naprawdę działają? Podstawowa kwestia to określenie, do czego chcesz skłonić potencjalnego odbiorcę. Jeśli chciałbyś, aby odbiorca, który zauważy twój billboard, zrobił zakupy w twoim sklepie internetowym – dodaj odpowiednie Call To Action. Może to brzmieć tak: „Oszczędzaj czas – swoje codzienne zakupy rób na stronie …”
CTA należy dopasować do efektu, jaki chcesz osiągnąć. Inne treści mogą spowodować, że klient odwiedzi jakieś miejsce, zapisze się na bezpłatne badanie, wykupi polisę na życie, kupi nowe ubrania w sklepie itd. Takie wezwanie do działania sprawia, że reklama wywołuje określoną reakcję użytkownika, a więc odznacza się skutecznością, a ty zyskujesz nowych nabywców swoich usług lub towarów.
Ile kosztuje baner reklamowy, a ile billboard?
Z uwagi na fakt, że reklamy na banerach mogą być umieszczone w dowolnych miejscach oraz są wielokrotnego użytku, są one rozwiązaniem opłacalnym ekonomicznie. W przypadku banerów nie musisz utrzymywać przestrzeni reklamowej, która – szczególnie w przypadku dobrych lokalizacji – może być droga oraz trudno dostępna. Przykładowe miejsca zamontowania banerów wielkoformatowych to powierzchnia budynku lub ogrodzenie. Aby odpowiedzieć na pytanie, ile kosztują banery reklamowe, oprócz ceny wyprodukowania reklamy musisz uwzględnić koszty jej montażu oraz powierzchni, do której zamierzasz przymocować baner.
Cena billboardu jest nieco niższa na etapie produkcji. Gdy chcesz zainwestować w billboardy, musisz wziąć również pod uwagę dostępność tablic billboardowych oraz koszt ich wynajęcia.
Jeśli chcemy zoptymalizować koszty produkcji i montażu billboardów i banerów reklamowych uzyskując przy tym wysoką skuteczność tego rodzaju reklamy,
warto przeanalizować kwestie takie jak:
- oczekiwana trwałość w ujęciu czasowym i odporność na warunki atmosferyczne
- elementy specjalne takie jak oświetlenie, efekty 3d
- odpowiedni dobór materiałów wykorzystywanych do produkcji
- wspomniana lokalizacja, w której ma być umieszczona reklama
Oczywiście możesz cały ten proces zaplanować samodzielnie, lub skorzystać ze wsparcia i porad specjalistów w branży. Fabryka Reklamy Warszawa może pomóc wybrać Ci najlepsze rozwiązania tak, aby zmaksymalizować skuteczność reklamy. Wykorzystaj naszą wiedzę , skutecznie docieraj do nowych Klientów i buduj wizerunek swojej marki.
Skontaktuj się z nami, aby zaprojektować, wykonać i zamontować baner reklamowy
PRODUCENT REKLAMY WARSZAWA
Billboardy, kasetony, banery, reklamy, oklejanie witryn, litery 3D, flagi i więcej.
KONTAKT
FAQ
Baner reklamowy to przekaz wydrukowany na płachcie materiału, mający za zadanie informować i zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z usług lub nabycia towarów. Może to być reklama, kampania społeczna lub inne treści prezentowane w formie drukowanej.
Billboard to rodzaj reklamy wielkoformatowej umieszczonej na specjalnej tablicy lub konstrukcji, często eksponowanej w strategicznych miejscach, takich jak ulice, autostrady czy place. Reklama billboardowa jest zwykle dużych rozmiarów i ma na celu przyciągnięcie uwagi przechodniów lub kierowców.
Nie, billboard i baner reklamowy to różne formy reklamy. Baner to przekaz drukowany na płachcie materiału, podczas gdy billboard to specjalna tablica lub konstrukcja, na której umieszczona jest reklama.
Podstawowe rodzaje banerów reklamowych to jednostronne oraz dwustronne. Istnieją także banery podświetlane, laminowane, o wzmocnionej strukturze materiału oraz blockout, które różnią się swoimi cechami i zastosowaniami.
Rodzaje billboardów obejmują:
– Billboardy ścienne
– Billboardy przestawne
– Billboardy trwale związane z gruntem
Podział ten opiera się na sposobie przymocowania reklam do podłoża oraz ich układzie i liczbie tablic.
Wybór między billboardem a banerem reklamowym zależy od celów reklamowej kampanii, budżetu, lokalizacji oraz oczekiwanego efektu. Billboardy są często stosowane w bardziej strategicznych miejscach, takich jak autostrady czy główne ulice miast, podczas gdy banery mogą być umieszczane w różnych lokalizacjach, np. na budynkach czy ogrodzeniach. Ostateczna decyzja powinna być podjęta po uwzględnieniu wszystkich czynników i analizie korzyści oraz kosztów obu opcji.