Billboard reklamowy – co to jest, ile kosztuje?

Billboard reklamowy – co to jest, ile kosztuje?

Planujesz kampanię marketingową swojej marki i zastanawiasz się nad wykorzystaniem zewnętrznych nośników reklamy? W naszym tekście znajdziesz przydatne informacje dotyczące billboardów reklamowych. Wyjaśniamy, czym charakteryzuje się ta forma reklamy.

Billboard – co to jest i czym się charakteryzuje?

Wiele osób chcących rozpocząć kampanię reklamową w outdoorze zastanawia się, co to jest billboard. Czym wyróżnia się wśród innych nośników reklamy, z czego jest wykonany i jak się go montuje? 

Wielkoformatowa reklama na billboard może być grafiką wielkopowierzchniową drukowaną lub przyjmować formę cyfrową – statyczną albo interaktywną. Umieszcza się ją na zewnątrz budynków. Zwykle montowana jest na dużej wysokości w miejscach, gdzie ma szansę być zauważona przez odbiorców, czyli np. przy ruchliwych ulicach. Grafika wydrukowana na papierze musi być odpowiednio zamontowana. Billboardy reklamowe klejone są z mniejszych elementów mocowanych na klej do tablic na stelażach. 

Jedna z ważniejszych elementów billboardu – konstrukcja zwykle wykonana jest ze stali. Gwarantuje to dużą stabilność i odporność na działanie czynników atmosferycznych. Dzięki temu tablica reklamowa może przez długi czas służyć do montowania różnych billboardów.

Z uwagi na to, że istnieje wiele możliwych wariantów wyglądu billboardu reklamowego, producent zazwyczaj doradza klientom, jaka opcja będzie najkorzystniejsza w przypadku ich firmy.      

Skuteczna reklama – billboard i jego zalety

Stosowanie rozwiązania, jakim jest billboard reklamowy, niesie ze sobą wiele korzyści. Ta forma reklamy zapewnia dobrą widoczność kampanii i dużą liczbę odbiorców, co przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Ze względu na stałą ekspozycję odporną na działanie czynników zewnętrznych reklama może być długo obecna w przestrzeni publicznej, zwiększając swój zasięg. Montaż reklamy nie zajmuje wiele czasu, jest też prosty i nie generuje dodatkowych kosztów. Dobrze zaprojektowany billboard jest doskonale widoczny nawet z daleka i przynosi korzystne efekty przy relatywnie niewielkich nakładach finansowych.

Dzięki użyciu billboardu reklama może stać się doskonałym sposobem na maksymalne wykorzystanie potencjału danej przestrzeni. Dlatego tablice reklamowe umieszcza się w strategicznych miejscach: przy centrach handlowych, w pobliżu ruchliwych ulic i autostrad. 

Niezawodna reklama zewnętrzna – billboard drukowany 

Wśród najpopularniejszych typów billboardów na szczególną uwagę zasługują tradycyjne billboardy drukowane. Są one niedrogie i proste w instalacji. Konstrukcja pod billboard umożliwia wielokrotne wykorzystanie dostępnego miejsca, a sam proces montażu brytów jest prosty. Polega na umieszczaniu uprzednio namoczonych elementów na powierzchni posmarowanej klejem. 

Ile kosztuje billboard reklamowy?

Cena zależy od wielkości miasta i umiejscowienia, a także rozmiarów billboardu reklamowego. Koszty związane z kampania marketingową wykorzystującą ten nośnik reklamy mogą wynosić od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Droższe warianty to m.in. tablice podświetlane i cyfrowe. 

Do najważniejszych czynników wpływających na koszt montażu billboardów należą:

  • rodzaj billboardu, wymiary i proporcje,
  • lokalizacja,
  • czas trwania ekspozycji.

Jeśli zastanawiasz się, jak duży może być billboard, wymiary standardowe to 600 x 300 cm (18 m2)  lub 504 x 238 cm (12 m2). Związane jest to z wielkością tablic reklamowych, na jakich umieszcza się wydrukowaną reklamę wielkoformatową. 

W przypadku billboardu reklamowego konstrukcja, czyli stelaż może być wynajmowana na potrzeby kampanii. Dlatego koszt wynajmu musi zostać doliczony do ceny projektu i produkcji reklamy oraz jej montażu.

Wybierz profesjonalnego producenta billboardów reklamowych, by skutecznie promować swoją markę. Jest to skuteczna forma reklamy, docierająca do dużej liczby odbiorców. Dzięki dużej trwałości i odporności na działanie czynników atmosferycznych doskonale sprawdza się w outdoorze. Ich cena waha się w zależności od wielkości i rodzaju billboardu oraz jego lokalizacji.