Czym jest pylon reklamowy?
Pylony reklamowe to powszechnie stosowana forma reklamy. Jednak wiele osób nie ma świadomości, jak wyglądają i czym się charakteryzują. Sprawdź, czy wiesz, jak są zbudowane pylony. Z tekstu dowiesz się, jakie są ich najważniejsze zalety i gdzie można najczęściej spotkać tę formę reklamy.
Co to jest pylon reklamowy?
Pylon to sporej wielkości reklama wolnostojąca, na której znajduje się krótki napis informujący zwykle o nazwie firmy (często jest to logo przedsiębiorstwa), branży i adresie, pod jakim znajduje się lokal. Taka treść charakteryzuje pylony informacyjne zewnętrzne i wewnętrzne.
Takie pylony służą do ekspozycji logo, które jest widoczne nawet ze znacznej odległości (np. z ulicy). Dane znajdujące się na powierzchni to także forma reklamy. Zachęca do odwiedzenia danego miejsca i skorzystania z oferty. Mówimy wtedy o pylonach reklamowych. Zwykle mają one formę przestrzenną, dlatego są stawiane w taki sposób, by zapewnić dobrą widoczność dla największej liczby osób mijających reklamę w obu kierunkach.
Jak zapewnić stabilność wolnostojącej reklamy zewnętrznej?
Wymiary pylonu reklamowego mogą dochodzić nawet do kilku metrów wysokości, natomiast jego szerokość zwykle jest niewielka. Nośniki reklam są montowane na stałe lub tymczasowo, w zależności od potrzeb firmy. W każdym przypadku pylon musi zostać stabilnie przymocowany do podłoża, by zapewnić jego stabilizację.
Reklama na pylonie musi być odpowiednio zabezpieczona przed przewróceniem i uszkodzeniami mechanicznymi. W tym celu stosuje się specjalne stelaże, na których umieszcza się pionowy element, a w przypadku pylonów montowanych na stałe, również fundament.
Taki stelaż zapewnia odporność na różne warunki pogodowe. Całość musi być stabilna, by nie stanowić zagrożenia dla otoczenia. Powinna też dawać solidne oparcie sporej instalacji, by nie przewróciła się pod wpływem wiatru.
Konstrukcja pod pylon wykonana jest z aluminium lub stali. Materiały te różnią się znacznie niektórymi właściwościami, jednak oba dobrze nadają się na podstawę pylonów. Aluminium jest materiałem lżejszym od stali. Jego obróbka jest nieco prostsza. Jednak stal zapewnia większą wytrzymałość mechaniczną, dlatego wykorzystywana jest do większych formatów reklam outdoorowych.
Najważniejsze zalety pylonów reklamowych
Do największych zalet tej formy reklamy należy bez wątpienia jej wielkość i trójwymiarowość. Wpływa to na dobrą widoczność treści z co najmniej dwóch stron jednocześnie. Nowoczesne pylony są estetyczne, a dzięki odpowiedniemu wkomponowaniu w otoczenie prezentują się profesjonalnie. Pylon reklamowy podświetlany jest doskonale czytelny w różnych warunkach oświetlenia, także wieczorem, nocą i w czasie intensywnych opadów deszczu.
Materiał, z jakiego wykonane są pylony zewnętrzne, zapewnia odporność na działanie czynników zewnętrznych, zwłaszcza opadów atmosferycznych, promieniowania UV oraz różnic temperatur.
Zastosowanie pylonów reklamowych
Pylon reklamowy zewnętrzny może stanąć w dowolnym miejscu – przed biurem, budynkiem lub większym obiektem, w którym znajduje się lokal firmowy. Najczęściej spotyka się takie instalacje przed biurowcami, ale mogą też wskazywać siedzibę przedsiębiorstwa w przestrzeni publicznej lub prywatnej, np. bezpośrednio przy chodniku, na deptaku, przy ulicy itd.
Wiele zastosowań tego typu reklamy to także możliwość wykorzystania w różnych branżach. Pylon reklamowy z wyświetlaczem może znajdować się przed sklepem, stacją benzynową, myjnią, salonem sprzedaży, przychodnią, bankiem lub dowolnym obiektem usługowo-handlowym. Montowane są także w miejscach szczególnie często odwiedzanych przez przechodniów oraz tam, gdzie przejeżdża wiele pojazdów. Pylony reklamowe mogą także być zastosowane jako reklama wewnętrzna na różnego typu wydarzeniach branżowych: targach, eventach i konferencjach.
Zaznacz obecność swojego biznesu i zainwestuj w miejsce na pylonie reklamowym. Dzięki wykorzystaniu reklam zewnętrznych ułatwisz klientom odnalezienie lokalu firmowego i zachęcisz ich do skorzystania z oferty.