• Pytania? Zadaj je nam: (0-42) 218 57 80
Frwarszawa w sieci:

Co to jest kaseton reklamowy?

Kaseton reklamowy to forma podświetlanej od wewnątrz reklamy, najczęściej montowanej na zewnętrz budynku, która zwykle przyjmuje formę prostokąta o grubości do kilkunastu centymetrów. Kaseton reklamowy może być mieć formę jednostronną, która jest montowana do ściany, lub formę dwustronną, montowaną prostopadle do ściany (nazywaną semaforem). Kasetony reklamowe mogą przyjmować dowolne kształty.

Technologia wykonania

Fronty kasetonów reklamowych mogą być wykonane w kilku technologiach:

    • z plexi – twardy front, stosowany najczęściej w kasetonach niewielkich formatów (ograniczenie wielkości do 300 x 200 cm)
    • fronty frezowane, tłoczone, podklejane PMMA – pozwalające na uzyskanie efektu przestrzennego
    • z tkaniny winylowej – zwany elastycznym licem umożliwia wykonanie kasetonów wielko gabarytowych bez łączeń

Kasetony reklamowe są trwałe ze względu na wykonanie z materiałów odpornych na warunki atmosferyczne. Front kasetonu jest wykonywany z tworzyw sztucznych, odpornych na nasłonecznienie, deszcz, czy temperaturę ujemną. Rama kasetonu jest wykonywana z malowanego proszkowo aluminium.

Podświetlenie

Dużym atutem kasetonów reklamowych jest możliwość podświetlenia, dzięki czemu reklama jest dobrze widoczna również w nocy. Dzisiaj, podświetlenie najczęściej wykonane jest przy użyciu LED’ów. Technologia LED jest najpopularniejsza, ze względu na możliwość precyzyjnego rozmieszczenia pod wybranymi elementami prezentowanymi na kasetonie. Atutem tego typu oświetlenia jest również energooszczędność. Nowoczesne kasetony posiadają system dzień/noc, który automatycznie włącza kaseton po zmierzchu, jak również systemy zegarowe.

Funkcje Kasetony reklamowe są wykorzystywane w trzech głównych celach.

    • Cel reklamowy – reklama firmy, jej produktów i/lub usług

Przykład:

    • Cel informacyjny – poinformowanie o instytucji / firmie i jej produktach / usługach

Przykład:

    • Cel wizerunkowy – podniesienie wizerunku firmy, np.: poprzez oznakowanie siedziby efektownymi kasetonami.

Przykład:

Wybór technologii

W celu poprawnego dokonania wyboru technologii wykonania należy rozważyć czynniki takie jak:

    • Umiejscowienie – wewnątrz czy na zewnątrz budynku
    • Powierzchnia – od niej zależy wybór materiału frontu, aby uzyskać odpowiednią sztywność
    • Ilość planowanych informacji do prezentowania na kasetonie – ma wpływ na wykorzystanie podświetlenia

W artykule powyżej zaprezentowane zostały najważniejsze cechy kasetonów reklamowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z konsultantami FR Warszawa.